طرز تهیه کیک تابه ای دو رنگ ساده و خوشمزه و راحت بدون شیر و ماست

دستور پخت کیک تابه ای دو رنگ

طرز تهیه کیک تابه ای دو رنگ

 

کیک تابه ای دو رنگ یکی از کیک های خوشمزه و ساده می باشد که می توانید در تابه دو طرفه تهیه کنید. شما می توانید این کیک را داخل تابه دو طرفه تهیه کنید و یا می توانید در تابه ساده با دمکنی تهیه کنید. کیک تابه ای دو رنگ از دو قسمت وانیلی و کاکائویی تشکیل می شود. همه مواد به پیمانه گفته شده است تا بتوانید به راحتی اندازه گیری و یا از یک لیوان دسته دار فرانسوی استفاده کنید. در تهیه این کیک از ماست و شیر استفاده نشده است بلکه از آب ولرم استفاده شده و بافت بسیار خوبی دارد. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک تابه ای دو رنگ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک تابه ای دو رنگ

  • آرد ۱ و ۱/۳ پیمانه
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • شکر ۲/۳ پیمانه
  • آب ولرم ۱/۲ پیمانه
  • روغن ۱/۳ پیمانه
  • پودر کاکائو ۲ ق غذا خوری
  • بیکینگ پودر ۱ ق غذا سر خالی
  • وانیل ۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه کیک تابه ای دو رنگ با پف زیاد و نرم و پنبه ای

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد را در دمای محیط رسیده قرار دهید تا هم دما شود. سپس همه مواد را به کمک پیمانه قنادی یا یک لیوان دسته دار فرانسوی استفاده کنید و مواد را اندازه گیری کنید. شعله پخش کن و تابه را روی قرار دهید و برای ۱۰ دقیقه روی شعله متوسط بگذارید تا گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر داخل کاسه ریخته و برای ۴ الی ۵ دقیقه بزنید تا کرمی کشدار شود و حتما بین کار دورگیری کنید تا بوی زهم تخم مرغ از بین برود. سپس روغن مایع و آب را به ترتیب اضافه کنید و با افزودن هرکدام ۱ دقیقه هم بزنید تا مواد یکدست شود.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک تابه ای دو رنگ

آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا سبک شود و طی چند مرحله به مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا یکدست شود. حالا باید مواد را به دو قسمت تقسیم کنید و به یک قسمت ۱ پودر کاکائو اضافه کنید و هم بزنید و قسمت دیگر را ساده بگذارید تا بماند.

مرحله چهارم: پخت کیک تابه ای دو رنگ

کف تابه یا قابلمه مورد نظر را با روغن جامد چرب کنید و با دو تا ملاقه جدا از مایه کیک به ترتیب کف قابلمه بریزید تا مواد تمام شوند و در انتها با خلال دندان روی آن طرح ایجاد کنید. سپس روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید  و یا برای پخت در ماهیتابه رژیمی واشر دور را خارج کنید و برای ۲۵ الی ۲۰ دقیقه روی شعله پخش کن بگذارید تا کیک پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک تابه ای دو رنگ در ماهیتابه رژیمی

  1. حتما مواد را نیم ساعت در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شود.
  2. بعد از تمام شدن زمان پخت با یک خلال دندان از مرکز کیک را چک کنید و اگر نیاز بود زمان بیشتری دهید.
  3. حتما باید از دمکنی شعله پخش کن استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه