طرز تهیه کیک موج دار رنگارنگ قابلمه ای و با فر مجلسی و آسان

طرز تهیه کیک موج دار

 

یکی از انواع کیک ها می باشد که بسیار جذاب و ساده است شما می توانید از هر رنگ دلخواه برای لایه های این کیک استفاده کنید و در انواع قالب ها مانند لوف یا میان تهی این کیک را تهیه کنید. این کیک را همانند دیگر کیک ها می توانید در فر و یا بدون فر در تابه یا قابلمه به روی گاز تهیه کنید. این کیک بافت بسیار نرمی دارد و به خاطر شکل ظاهری آن برای مهمانی و مجالس مناسب است بهتر است برای استفاده از رنگ خوراکی از رنگ های ژله ای استفاده کنید که غلظت بیشتر و رنگ دهی بالاتری دارند و یا می توانید از رنگ های طبیعی مانند رنگ لبو یا کلم بنفش برای رنگی کردن کیک استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک موج دار رنگارنگ قابلمه ای و با فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

تخم مرغ۳ عدد
ماست۳/۴ پیمانه
آرد۲ پیمانه
شکر۱ پیمانه
بیکینگ پودر۲ ق چای خوری
وانیل۱/۴ ق چای خوری
روغن مایع۳/۴ پیمانه
رنگ خوراکیبه مقدار لازم
پودر کاکائو۱ ق غذا خوری
آب۱ ق غذا خوری

طرز تهیه کیک موج دار رنگارنگ قابلمه ای و با فر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا فر را روشن کنید تا گرم شود و یا قابلمه مورد نظر را چرب کنید و روی شعله پخش کن قرار دهید تا داغ شود. آرد و بیکینگ پودر را با هم سه بار الک کنید تا سبک شود و همه مواد کیک را داخل دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر داخل یک کاسه ریخته و با دور تند همزن برقی به مدت ۶ دقیقه بزنید تا تخم مرغ ها کرم رنگ و کشدار شوند حالا ماست را اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر هم بزنید و در ادامه روغن مایع را اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک موج دار

وقتی مواد یکدست شدند مخلوط آرد را کم کم اضافه کنید و هم بزنید و در انتها ۳۰ ثانیه با دور کند همزن بزنید تا خوب مخلوط شوند بیش از اندازه مواد را نزنید وگرنه پف کیک گرفته می شود حالا باید مواد کیک را داخل سه کاسه به طوری مساوی تقسیم کنید می توانید با کمک ملاقه این کار را انجام دهید.

مرحله چهارم: پخت کیک موج دار بدون فر و با فر

حالا پودر کاکائو را با آب مخلوط کنید و به یکی از کاسه ها اضافه کنید و هم بزنید و به یک کاسه دیگر رنگ خوراکی بزنید و هم بزنید و کاسه دیگر را ساده نگه دارید حالا قالب مورد نظر را که چرب کردید یا قابلمه گرم شده را روی میز قرار دهید و ابتدا رنگ کاکائویی بریزید و روی مواد کیک یک لایه پودر کاکائو الک کنید سپس رنگ قرمز و مجدد یک لایه پودر کاکائو الک کنید و در انتها کیک ساده را بریزید و در نهایت قالب را در فر از قبل گرم شده به مدت ۵۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا کیک پخته شود و برای پخت بدون فر نیز دمکنی را روی درب قابلمه قرار دهید و برای ۱ ساعت بگذارید تا پخته شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک موج دار

  1. بهتر است برای ریختن مواد در کیک مواد رنگی شده را داخل قالب ریخته تا بتوانید به راحتی داخل قالب بریزید.
  2. بهتر است بعد از ۵۰ دقیقه با خلال دندان کیک را از مرکز چک کنید و اگر نیاز داشت زمان بیشتری دهید.
  3. برای پخت در سولاردم و توستر دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.

همچنین ببینید 

از
18
دیدگاه