طرز تهیه شکلات داغ غلیظ خوشمزه و ساده با پودر کاکائو و نشاسته

طرز تهیه شکلات داغ

 

یکی از نوشیدنی های مخصوص زمستان می باشد که فوق العاده خوشمزه و سریع است و می توانید به راحتی در منزل تهیه کنید. شکلات داغ را می توانید با مارشمالو سرو کنید. برای داشتن یک شکلات داغ خوشمزه باید از شکلات تخته ای مرغوب استفاده کنید تا طعم خوبی به این نوشیدنی بدهد. شکلات داغ برای طرفداران طعم شکلاتی فوق العاده دلچسب است. اما این نوشیدنی که از دهه ۸۰ بین مردم رواج پیدا کرد از مکزیک آغاز شد و ان با کمک دانه های کاکائو و ذرت و آرد و آب این شکلات داغ را تهیه کردند. در قرن ۱۹ شکلات داغ یک نوع نوشیدنی خاص تعلقی می شد. اما شکلات داغ زمانی که به انگلیس رسید دچار تحولی دیگر شد و به آن شیر افزوده شد. مردم انگلیس بعد از شام این نوشیدنی را میل می کردند. در اوایل شکلات داغ یک نوشیدنی گران قیمت بود که تنها ثروتمدان قادر به مصرف آن بودند. در سال ۱۸۲۸ با اختراع پودر کاکائو این شکلات بین همه مردم محبوب شد و دستگاه خاص برای تهیه این نوشیدنی اختراع شد. امروز در پارسی دی طرز تهیه شکلات داغ غلیظ به روش کافی شاپی را به شما آموزرش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

شکر۲ ق غذا خوری
پودر کاکائو۲ ق غذا خوری
نشاسته ذرت۱ ق غذا خوری
شیر۲.۵ پیمانه
شکلات تخته ای شیرین یا تلخ۵۰ گرم

طرز تهیه شکلات داغ با پودر کاکائو کافی شاپی

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

داخل یک شیر جوش شکر و پودر کاکائو نشاسته و شیر را ریخته و هم بزنید. حالا شیر جوش را روی شعله ملایم قرار دهید و مداوم هم بزنید تا به جوش برسد و اطراف ظرف شروع به زدن ریز جوش کند. مواد باید به غلظت برسد و بوی خامی نشاسته روی حرارت ملایم کاملا از بین برود.

مرحله دوم: افزودن شکلات

در ادامه شکلات تخته ای که یکی از اجزای اصلی این نوشیدنی است را خرد کنید. اما شما می توانید بنا به سلیقه و ذائقه خود از شکلات تخته ای با درصد دلخواه استفاده کنید. شکلات های سکه ای برای ذوب کردن مناسب هسنند و نیاز به خرد کردن ندارند. شکلات را به مواد فوق اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه شکلات داغ با پودر کاکائو

در ادامه مواد را هم بزنید تا شکلات کم کم شروع به ذوب شدن کند. سپس بعد از رسیدن به غلظت دلخواه نوشیدنی خوشمزه شکلاتی ما آماده شده است آن را داخل لیوان سرو ریخته و روی آن به دلخواه شکلات رنده شده بریزید و داغ نوش جان کنید.

فوت و فن های دستور تهیه شکلات داغ برای ۲ نفر

  1. میزان غلظت این نوشیدنی بستگی به خود دارد می توانید با کم و زیاد کردن شیر مقدار غلظت آن را تغییر دهید.
  2. نشاسته ذرت باعث افزایش غلظت شکلات داغ می شود.
  3. می توانید برای تزئین از کمی مارشمالو استفاده کنید.
  4. مواد باید روی حرارت کاملا ملایم هم بخورند تا غلیظ و یکدست شود.

همچنین ببینید

از
6
دیدگاه