طرز تهیه موس شکلات بدون تخم مرغ فرانسوی خیلی راحت و خوشمزه با بستنی

دستور تهیه موس شکلات بدون تخم مرغ

طرز تهیه موس شکلات بدون تخم مرغ

 

موس شکلات بدون تخم مرغ یکی از دسر های بسیار خوشمزه و ساده فرانسوی می باشد که بیشتر با تخم مرغ تهیه می شود و شاید شما گیاه خوار باشید و یا مزه تخم مرغ را در دسر دوست نداشته باشید پس می توانید با این رسپی به راحتی یک موس شکلاتی خوشمزه و ساده تهیه کنید. اگر به دنبال تهیه دسر های مختلف و بین المللی هستید موس ها طعم بی نظیری دارند بافت این دسر بسیار نرم و پنبه ای است و شما می توانید به دو صورت آن را سرو کنید یا داخل قالب ریخته و برگردانید و روی آن را با سس شکلاتی یا کاراملی تزیین کنید و یا می توانید داخل کاسه های کوچک ریخته و سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه موس شکلات بدون تخم مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه موس شکلات بدون تخم مرغ

  • بستنی شکلاتی نیم لیتر
  • پودر ژلاتین ۱ ق غذا خوری
  • شیر سرد ۱ پیمانه
  • پودر قهوه به دلخواه
  • شکلات تخته ای برای تزیین

طرز تهیه موس شکلات بدون تخم مرغ ساده و خوشمزه

مرحله اول: آماده سازی بستنی

ابتدا باید بستنی شکلاتی را در دمای محیط قرار دهید و داخل یک کاسه بریزید تا ذوب شود و خوب هم بزنید تا گلوله های بستنی باز شود. قالب مورد نظر را برای ۱ ساعت در فریزر قرار دهید تا بتوانید به راحتی موس را خارج کنید، شما می توانید از قالب پلاستیکی یا فلزی استفاده کنید.

مرحله دوم: بن ماری کردن ژلاتین

شیر سرد را داخل یک کاسه ریخته و به آن ژلاتین اضافه کنید و برای چند دقیقه صبر کنید تا اسفنجی شود و بعد پودر قهوه را اضافه کنید و هم بزنید. حالا یک کتری را پر آب کنید و روی حرارت قرار دهید و بگذارید تا بجوش بیاید و بعد ژلاتین را روی آن قرار دهید و هم بزنید تا ژلاتین کاملا حل شود و بعد برای چند دقیقه کنار قرار دهید تا ولرم شود.

مرحله سوم: افزودن ژلاتین به بستنی

در ادامه باید شیر و ژلاتین حل شده را به آرامی به مواد بستنی شل شده اضافه کنید و با یک همزن کوچک خوب مواد را هم بزنید تا یکدست شوند. سپس قالب یخ زده را از فریزر خارج کنید و مواد دسر را داخل قالب بریزید و مجدد در یخچال قرار دهید.

مرحله چهارم: تهیه موس شکلاتی بدون تخم مرغ

قالب را باید برای ۳ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و بعد به آرامی دور تا دور دسر را آزاد کنید و روی دیس برگردانید و روی آن شکلات تخته ای خرد شده بریزید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه موس شکلات بدون تخم مرغ خوشمزه و سریع

  1. اگر طعم و مزه قهوه را دوست دارید می توانید اضافه کنید.
  2. می توانید برای تزیین از موز یا توت فرنگی استفاده کنید.
  3. اگر دوست دارید دسر شما تیره تر شود می توانید چند قطعه شکلات خرد شده و بن ماری شده به مواد اضافه کنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه موس شکلات بدون تخم مرغ فرانسوی خیلی راحت و خوشمزه با بستنی
5 (100%) 1 votes