طرز تهیه دسر بیسکویتی سمولینا خوشمزه و ساده در 30 دقیقه + عکس مراحل

دستور تهیه دسر بیسکویتی سمولینا

دسر بیسکویتی سمولینا

 

دسر بیسکویتی سمولینا یکی از دسر های بسیار خوشمزه می باشد که با آرد سمولینا و چند قلم مواد در دسترس تهیه می شود و طعم و مزه بسیار خوبی دارد و گزینه خوبی برای دورهمی و مهمانی است. شما می توانید این دسر خوشمزه را بدون داشتن قالب و فر تهیه کنید و زمان تهیه آن فقط ۳۰ دقیقه می باشد و حتی شما می توانید از شب قبل تهیه کنید و در یخچال قرار دهید و برای مهمانی فردا سرو کنید. از هر نوع بیسکویتی که دوست دارید می توانید برای تهیه این دسر استفاده کنید و آن را بین لایه ها بچینید. امروز در پارسی دی طرز تهیه دسر بیسکویتی سمولینا با چند قلم مواد را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه دسر بیسکویتی سمولینا ساده

  • شیر ۱ لیتر
  • آرد سمولینا ۱ پیمانه
  • پودر قند ۱ پیمانه
  • وانیل ۱ ق مربا خوری
  • کره ۱ ق غذا خوری
  • بیسکویت ۳۰۰ گرم

طرز تهیه دسر بیسکویتی سمولینا بدون فر خوشمزه و راحت

رحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا باید شیر و آرد سمولینا الک شده را به همراه پودر قند در قابلمه ای مناسب باهم مخلوط کنید و هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود و بعد روی حرارت قرار دهید و مداوم هم بزنید و تا غلیظ شود و زمانی که پودینگ ساده سمولینا غلیظ شد باید کره وانیل را اضافه کنید و هم بزنید تا کره ذوب شود.

مرحله دوم: چیدن لایه

در ادامه کمی هم بزنید تا مواد دوباره غلیظ شود. سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و یک قالب پیرکس به قطر ۲۹*۲۰ انتخاب کنید و مقداری از مواد دسر را همانند عکس کف قالب بریزید و با یک کفگیر روی آن را خوب صاف کنید و بعد یک لایه بیسکویت قرار دهید و مجدد از مواد پودینگ بریزید و بیسکویت قرار دهید تا ظرف پر شود.

مرحله سوم: تهیه دسر بیسکویتی سمولینا

در ادامه وقتی ظرف پر شده و مواد تمام شد باید دسر را برای ۲ الی ۳ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. برای تزیین این دسر ۱۰۰ گرم از بیسکویت را از قبل نگه دارید و داخل غذاساز بریزید و پودر کنید و زمانی که می خواهید سرو کنید روی دسر را با بیسکویت پودر شده کاور کنید و یا می توانید همان موقع که در یخچال قرار می دهید بریزید و بعد به دلخواه با تراقل یا میوه دلخواه خود این دسر را تزیین و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه دسر بیسکویتی سمولینا خوشمزه و ساده در ۳۰ دقیقه

  1. دقت کنید باید مواد روی حرارت کم پخته و غلیظ شود تا بوی خامی آرد از بین نرود.
  2. می تواندی این دسر را به صورت تک نفره نیز سرو کنید.
  3. این دسر هرچقدر بیشتر در یخچال باشد نرم و خوشمزه تر می شود.
  4. آرد سمولینا را می توانید از عطاری ها تهیه کنید.
  5. اگر پودر قند ندارید می توانید از شکر استفاده کنید و اگر دوست دارید کم شیرین باشد می توانید مقدار شکر یا همان پودر قند را کم و زیاد کنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه دسر بیسکویتی سمولینا خوشمزه و ساده در 30 دقیقه + عکس مراحل
5 (100%) 3 votes