طرز تهیه بستنی لیوانی شکلاتی ساده و خوشمزه با آسان ترین روش در خانه

دستور تهیه بستنی لیوانی شکلاتی

طرز تهیه بستنی لیوانی شکلاتی

 

بستنی لیوانی شکلاتی یکی از انواع بستنی ها می باشد که می توانید به سادگی در خانه و در لیوان تهیه کنید و روی این بستنی را با شکلات تخته ی کاور کنید. در این رسپی سعی کردم راحت ترین دستور را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید با خیال راحت در خانه آن را تهیه کنید. برای تهیه این بستنی نیاز به مواد خاصی نمی باشد و شما می توانید با مواد کاملا در دسترس و بدون ثعلب یک بستنی خوش طعم در خانه تهیه کنید. تهیه بستنی در خانه کار بسیر لذت بخش  و در عین حال مقرون به صرفه ی می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه بستنی لیوانی شکلاتی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه بستنی لیوانی شکلاتی

  • شیر ۱ پیمانه
  • شکر ۱/۲ پیمانه
  • نشاسته ذرت ۱ ق غذا خوری
  • وانیل ۱/۲ ق چای خوری
  • خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
  • شکلات تخته ای ۲۰۰ گرم
  • روغن مایع ۳ ق غذا خوری

طرز تهیه بستنی لیوانی شکلاتی راحت و آسان

مرحله اول: جوشاندن مواد

ابتدا داخل یک قابلمه شیر و شکر و نشاسته را بریزید و مخلوط کنید تا نشاسته داخل شیر باز شود. سپس روی حرارت متوسط قرار دهید و مداوم هم بزنید تا بوی خامی نشاسته گرفته شود و کم کم همانند فرنی غلیظ شود.

مرحله دوم: افزودن خامه

وقتی غلیظ شده از روی حرارت بردارید و به آن وانیل و خامه را که از قبل از بسته بندی خارج و کمی با قاشق هم زدید را اضافه کنید و سریع هم بزنید و صبر کنید تا کمی خنک شود. لیوان های یک بار مصرف را آماده کنید و داخل آن را با مواد تهیه شده پر کنید و برای ۲ ساعت در فریزر قرار دهید.

مرحله سوم: تهیه شکلات

بعد از ۲ ساعت لیوان ها را خارج کنید و داخل آن چوب بستنی قرار دهید و برای ۱۲ ساعت دیگر مجدد در فریزر بگذارید تا خودش را کاملا بگیرد. شکلات تخته ی را خرد کنید و داخل یک کاسه ریخته و روی حرارت کتری در حال جوش قرار دهید و هم بزنید تا شکلات ذوب شود.

مرحله چهارم: تهیه بستنی لیوانی با روکش شکلات

در ادامه شکلات بن ماری شده را از روی حرارت بردارید و روغن مایع را اضافه کنید و هم بزنید. حالا بستنی ها لیوانی را از فریزر خارج کنید و برای چند لحظه داخل شکلات بن ماری شده بزنید و صبر کنید تا شکلات خودش را بگیرد و بعد داخل بشقاب سرو قرار دهید و میل کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه بستنی لیوانی شکلاتی راحت و آسان بدون قالب

  1. می توانید به دلخواه به مواد مرحله اول کمی پودر کاکائو اضافه کنید.
  2. در زمان بن ماری کردن شکلات می توانید کمی گردو یا فندق نیز به مواد اضافه کنید تا روکش شکلاتی مغز داری داشته باشید.
  3. می توانید برای بن ماری کردن شکلات آن را برای ۱ دقیقه در مایکروفر قرار دهید.
  4. چون بستنی یخ می باشد زمانی که داخل شکلات می زنید سریع خودش را می گیرد.

همچنین ببینید 

از
4
دیدگاه