طرز تهیه کیک با سفیده تخمه مرغ عالی و خوشمزه با فر و بدون فر

دستور پخت کیک با سفیده تخمه مرغ

طرز تهیه کیک با سفیده تخمه مرغ

 

کیک با سفیده تخمه مرغ یکی از کیک های بسیار خوشمزه است که می توانید با سفیده تخم مرغ تهیه می شود و بافت بسیار خوبی دارد. شاید برای شما پیش بیاید برای تهیه شیرینی یا کیکی فقط نیاز به زرده دارید و سفیده تخم مرغ باقی می ماند و می توانید با آن یک کیک عالی خوشمزه تهیه کنید. شما می توانید کیک سفیده تخم مرغ را همانند دیگر کیک ها با فر و بدون فر تهیه کنید. شما می توانید از انواع فالب ها برای تهیه کیک استفاده کنید و یک کیک عصرانه خوشمزه و با پف زیاد تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک با سفیده تخمه مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک با سفیده تخمه مرغ

  • شکر ۱ پیمانه
  • روغن مایع ۱/۲ پیمانه
  • شیر ولرم ۳/۴ پیمانه
  • سفیده تخم مرغ ۳ عدد
  • آرد ۲ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۲ ق چای خوری
  • وانیل ۱ ق چای خوری

طرز تهیه کیک با سفیده تخمه مرغ با پف زیاد

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. سپس مواد را به کمک پیمانه آشپزی یا لیوان دسته دار فرانسوی اندازه گیری کنید. فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا ۱۵ دقیقه بگذارید تا گرم شود و برای پخت بدون فر نیز باید یک قابلمه را چرب کنید و روی حرارت قرار دهید تا گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن مواد

شکر و شیر و روغن را داخل یک کاسه ریخته و با همزن باهم بزنید تا ذارات شکر داخل مواد مخلوط شود. آرد و بیکینگ پودر را باهم داخل یک کاسه بریزید و سه بار الک کنید و به مواد شکر و روغن اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود. دقت کنید دمای شیر باید ولرم باشد یعنی دست را نسوزاند و زمانی که انگشت را داخل آن فرو می کنید باید گرما را احساس کند.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

سفیده تخم مرغ را داخل یک ظرف ریخته و به همراه وانیل هم بزنید تا ابتدا کف کند و بعد کم کم همانند خامه فرم بگیرید و زمانی که ظرف را بر می گردانید نباید از ظرف بیرون بریزید. حالا باید سفیده را طی دو مرحله به مواد اضافه کنید تا یکدست شود. مواد را با لیسک در یک جهت فولد کنید.

مرحله چهارم: پخت کیک با سفیده تخمه مرغ

داخل قالب مخصوص کیک یا قابلمه کاغذ روغنی قرار دهید و مایه کیک را داخل قالب بریزید و سه بار سطح بکوبید و در فر ار قبل گرم شده به مدت ۴۵ دقیقه بگذارید تا کیک پخته شود. برای پخت بدون فر باید روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و بگذارید تا کیک روی شعله پخش کن پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک با سفیده تخمه مرغ

  1. بهتر است دما فر برقی یا توستر را روی ۱۶۰ تنظیم کنید.
  2. می توانید داخل قالب کیک و در فر دست ساز این کیک را تهیه کنید.
  3. سفیده ها بهتر است خنک باشند تا بهتر فرم بگیرند و اصلا نباید ذره ی زرده داخل آن باشد وگرنه فرم نمی گیرند.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کیک با سفیده تخمه مرغ عالی و خوشمزه با فر و بدون فر
2.7 (53.33%) 3 votes