طرز تهیه دسر پاولوا خوشمزه و مجلسی با سفیده تخم مرغ و خامه

طرز تهیه دسر پاولوا

 

یکی از محبوب ترین و مشهورترین دسرها در دنیا می باشد که بیشتر در استرالیا و نیوزلند تهیه می شود و می توان گفت یکی از شاهانه ترین دسرها می باشد این دسر از سفیده تخم مرغ تهیه شده و می توانید به صورت یکجا و یا تک نفره آن را قالب بزنید و وسط خالی دسر با خامه قنادی و میوه دلخواه سرو کنید. دسر پاولوا بسیار خوشمزه می باشد و بیشتر در عروسی و مراسمات خاص استفاده می شود و می توان گفت این دسر از رقص باله الهام گرفته است و داستان جالبی دارد البته در مورد اینکه این دسر برای کدام کشور است گمانه زنی ها زیادی شده ولی اولین بار این دسر در زمان آنا پاولوا در سال ۱۹۲۶ تهیه شده است وی یک بالرین افسانه ای بوده و در آن زمان بسیار مشهور و جوایز زیادی داشته است آنا تصمیم می گیرد به دور دنیا سفر کند و آشپز ماهر وی دوست داشت برای او یک دسر الهام گرفته از رقص باله تهیه کند و اولین رسپی دسر پاولوا با توت فرنگی بوده که بسیار محبوب و دوست داشتنی می باشد. امروز در پارسی دی دسر پاولوا را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

سفیده تخم مرغ۶ عدد
شکر۱.۵ پیمانه
عصاره وانیل۱ ق چای خوری
سرکه سفید۱ ق چای خوری
نشاسته ذرت۲ ق چای خوری
خامه قنادیبه مقدار لازم
توت فرنگی یا میوه دلخواهبه مقدار لازم

طرز تهیه دسر پاولوا با سفیده تخم مرغ و خامه

مرحله اول: آماده سازی سفیده

ابتدا سفیده تخم مرغ را از زرده جدا کنید دقت کنید نباید اصلا ذره ای زرده داخل سفیده باشد وگرنه فرم نمی گیرد و خراب می شود پس به دقت این کار را انجام دهید و قبل از هم زدن سفیده ها پره همزن را داخل فریزر قرار دهید تا کاملا خنک و سرد باشد.

مرحله دوم: هم زدن سفیده

سفیده ها را با همزن بزنید تا کم کم سفید رنگ شود و از سرعت تند همزن استفاده کنید ابتدا سفیده کف می کند سپس کم کم سفید رنگ می شود وقتی به این مرحله رسید شکر را اضافه کنید و به همزدن ادامه دهید تا کاملا کشدار و کرمی شود.

مرحله سوم: تهیه مایه دسر پاولوا

در ادامه وانیل را اضافه کنید و هم بزنید سپس سرکه سفید را نیز ریخته و مجدد کمی هم بزنید و در انتها نشاسته ذرت را ریخته و هم زده و مواد را داخل یک قیف با ماسوره دلخواه بریزید.

مرحله چهارم: پخت دسر پاولوا

شما اگر قیف ندارید می توانید داخل کاغذ روغنی یک دایره کشیده و داخل دایره را با قاشق به صورت نامنظم پر کنید وسط آن را کمی خالی بگذارید تا با خامه پر کنید ولی اگر قیف با ماسوره دلخواه دارید داخل کاغذ روغنی دایره هایی ایجاد کنید و داخل دایره را پر کنید و بعد کمی با قاشق وسط آن را خالی کنید البته اگر از ماسوره رافل استفاده می کنید وسط آن خودش خالی می شود حالا سینی فر را گرم شده قرار دهید و ابتدا برای ۱۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید سپس برای ۵۰ دقیقه با دمای ۱۴۰ تا پخته شود سپس بعد از پخت با خامه قنادی و میوه دلخواه وسط دسر را پر کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه دسر پاولوا

  1. یکی از نکات مهم این دسر پخت با حرارت کم است زیرا باید به آرامی پخته شود تا پف کند اگر درجه فر زیاد باشد بعد از خارج کردن از فر پف دسر می خوابد.
  2. سرکه سفید را با سرکه دیگر جایگزین نکنید زیرا رنگ دسر را تغییر می دهد و برای بهتر فرم گرفتن سفیده اضافه می شود.
  3. تخم مرغ ها حتما خنک باشند.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه