طرز تهیه کیک بدون بیکینگ پودر و جوش شیرین با فر

طرز تهیه کیک بدون بیکینگ پودر

 

یکی از کیک های سالم و خوشمزه می باشد. بیکینگ پودر نوعی نمک اسیدی است و بیشتر در کیک و شیرینی پزی استفاده می شود. این پودر با یک عمل شیمایی باعث آزاد شدن دی اکسید کربن می شود و در مدت زمان کوتاهی باعث ور آمدن نان یا پف کردن کیک می شود و مزه تلخی دارد. اما وقتی این ماده مهم در پف کردن کیک حذف می شود باید مراحل دیگر با دقت انجام شود تا در نتیحه به یک کیک خوب با پف مناسب برسید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک بدون بیکینگ پودر و جوش شیرین را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

تخم مرغ۶ عدد
شکر۱۴۰ گرم
کره۵۰ گرم
شیر۱۰۰ میلی لیتر
پنیر خامه ای۲۵۰ گرم
آرد۶۰ گرم
نشاسته ذرت۲ ق غذاخوری
وانیل۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه کیک بدون بیکینگ پودر و جوش شیرین 

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا تمام مواد را از یخچال خارج کنید تا هم دما شوند. فر را روشن کنید تا گرم شود. آرد و نشاسته ذرت را با هم مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا سبک شود.

مرحله دوم: هم زدن کره و پنیر

کره و پنیر خامه ای و شیر را داخل کاسه ریخته و روی حرارت غیر مستقیم قرار می دهیم تا گرم شود و هم بزنید تا کاملا یکدست و کره ذوب شود سپس از روی کتری بردارید و کنار بگذارید تا سرد شود.

مرحله سوم: هم زدن سفید و زرده

سفیده تخم مرغ را ابتدا با دور تند همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد سپس نصف شکر دستور را اضافه کنید و مجدد سفیده را هم بزنید تا فرم بگیرد و مانند خامه قنادی شود. زرده را با مابقی شکر و وانیل بزنید تا کرم رنگ شود.

مرحله چهارم: تهیه مایه کیک

در ادامه مایه پنیری که در مرحله اول تهیه کردیم را به زرده اضافه کنید و فولد کنید تا یکدست شود سپس مخلوط آرد را به تدریج اضافه کنید و با لیسک در یک جهت هم بزنید در انتها سفیده تخم مرغ را نیز اضافه کنید و در حد مخلوط شدن با لیسک هم بزنید.

مرحله پنجم: پخت کیک بدون بیکینگ پودر

یک قالب گرد به قطر ۲۶ سانت را چرب کنید و کاغذ روغنی انداخته و مایه کیک را داخل قالب ریخته سپس دور تا دور قالب را فویل بپیچید سپس قالب را داخل یک قالب یا قابلمه بزرگتر قرار می دهیم و مقداری آب جوش داخل قالب بزرگتر بریرید سپس در فر از قبل گرم شده به مدت ۵۰ الی ۶۰ دقیقه قرار دهید تا کیک پخته شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک بدون بیکینگ پودر

  1. می توانید این کیک را در قابلمه نیز تهیه کنید.
  2. نشاسته ذرت جایگزین ندارد.
  3. می توانید از هر نوع اسانسی که دوست دارید استفاده کنید.
  4. از قالب گرد یا لوف یا میان تهی می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کیک بدون بیکینگ پودر و جوش شیرین با فر
5 (100%) 2 votes