طرز تهیه نان آلبالویی بسیار خوشمزه و نرم با مربای آلبالو مرحله به مرحله

دستور تهیه نان آلبالویی

طرز تهیه نان آلبالویی

 

نان آلبالویی یا نان آلبالو یکی از انواع نان های بسیار خوشمزه و راحت می باشد که می توانید به سادگی با آلبالو تازه یا فریز شده در خانه تهیه کنید. این نان به دلیل داشتن آلبالو بافت خیس و خوش طعمی دارد و گزینه خوبی برای صبحانه یا عصرانه در کنار یک لیوان چای یا قهوه می باشد. بیشتر نان ها با خمیرمایه تهیه می شوند که در انواع مختلفی امروزه در بازار وجود دارد و شما می توانید از خمیرمایه فوری یا معمولی استفاده کنید. تفاوت این دو مدل در عمل آوری می باشد. اگر می خواهید یک نان نرم و‌ خوش طعم داشته باشید از خمیر مایه سالم استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه نان آلبالویی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پان آلبالویی خوشمزه

  • شیر ۱۲۵ گرم
  • مایه خمیر ۵ گرم حدود ۱/۲ ق غذا خوری
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • شکر ۳ ق غذا خوری
  • آرد حدود ۳ پیمانه
  • نمک ۱/۲ ق چای خوری
  • مربا یا مارمالاد آلبالو به مقدار لازم
  • بادام یا گردو به مقدار لازم

طرز تهیه نام آلبالویی خوشمزه و نرم با مارمالاد آلبالو

مرحله اول: عمل آوری خمیر مایه

ابتدا باید خمیر را عمل بیاورید برای این کار شیر گرم شدت راه به همراه ۱ ق غذا خوری شکر‌ و خمیرمایه باهم مخلوط کنید و روی آن را برای ۱۰ دقیقه بپوشانید و بگذارید تا عمل بیاید و کف کند و اگر از خمیر مایه فوری استفاده می کنید نیازی به عمل آوری ندارد.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

داخل یک کاسه باید مابقی شکر و تخم مرغ و مایه خمیر عمل آمده و کره نرم شده را بریزید و هم بزنید تا تخم مرغ از لختگی خارج شود. سپس آرد و نمک را مخلوط و کم کم روی مواد الک کنید.

مرحله سوم: استراحت خمیر

خمیر را کم کم آرد پاشی کنید و هم بزنید تا شکل بگیرد و روی سطح آردپاشی شده برای ۱۰ دقیقه خوب ورز دهید. می توانید برای ورز دادن از استند میکسر استفاده کنید. خمیر را به شکل توپ در بیاورید و داخل یک کاسه چرب شده به مدت ۱ ساعت استراحت دهید.

مرحله چهارم: پخت نان

بعد از استراحت خمیر باید کمی مجدد خمیر را ورز دهید تا پف خمیر گرفته شود. حالا باید از خمیر چانه بگیرید و هر چانه را باز کنید و مقداری مربای آلبالو و گردو قرار دهید و به شکل دلخواه به خمیر شکل دهید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۲۰ دقیقه با دمای ۱۹۰ بگذارید تا نان پخته شود. نوش حان

نکات کلیدی در تهیه نان آلبالویی با مربای آلبالو

  1. بهتر است یک کاسه آب داخل فر قرار دهید تا با ایجاد رطوبت خمیر را نرم کند.
  2. بعد از خارج کردن از فر داخل یک کیسه قرار دهید تا نرم شود.
  3. می توانید هر طور که دوس دارید به خمیر شکل دهید و بپزید.
  4. برای فر های برقی و توستر باید دما را روی ۱۸۰ تنظیم کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه