طرز تهیه کیک با سه قلم مواد خیلی ساده و سریع و رژیمی بدون شکر و روغن

دستور پخت کیک با سه قلم مواد

طرز تهیه کیک با سه قلم مواد

 

کیک با سه قلم مواد یکی از روش های بسیار سالم برای تهیه یک کیک خوشمزه می باشد که شما می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید. این کیک طعم و مزه بی نظیری دارد و دیگر نیازی به همزن برقی و شیر و روغن و شکر ندارید. برای شیرین کردن این کیک از شیره استفاده می شود که شما می توانید از هر نوع شیره ی که دوست دارید استفاده کنید. اگر همه مراحل را به دقت رعایت کنید یک کیک بی نظیر خواهید داشت و می توانید برای دورهمی یا عصرانه به همراه یک لیوان چای این کیک سالم و مقوی را تهیه کنید. هزینه این کیک بسیار مقرون به صرفه می باشد و شما با سه قلم کالا اساسی که همیشه در دسترس است می توانید کیک تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک با سه قلم مواد را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک با سه قلم مواد

  • آرد سفید یا ارد نان ۱.۵ پیمانه
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • شیره انگور یا خرما یا توت ۱ پیمانه سر پر
  • بیکینگ پودر ۱ ق چای خوری
  • وانیل ۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه کیک با سه قلم مواد با پف زیاد و خوشمزه و سالم

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید و صبر کنید تا کمی هم دمای محیط شود. سپس به کمک یک لیوان دسته دار فرانسوی یا پیمانه آشپزی مواد را اندازه گیری کنید. سپس شعله پخش کن را روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا برای ۱۰ دقیقه گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن مواد

برای شروع پخت کیک باید تخم مرغ ها را به همراه وانیل داخل کاسه شکسته و به کمک همزن دستی یا برقی و اگر هیچکدام را در دسترس نداشتید می توانید با چنگال مواد را هم بزنید تا تخم مرغ ها از لختگی خارج و ۱۰ دقیقه هم بزنید. سپس شیره مورد نظر را اضافه کنید و مجدد با همزن دستی بزنید تا مواد یکدست شود.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

آرد را به همراه بیکینگ پودر مخلوط کنید و سه بار الک کنید و به مواد فوق اضافه کنید و هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود و مواد یکدست شود. قابلمه را چرب کنید و روی شعله پخش کن قرار دهید و برای ۱۰ دقیقه دیگر زمان دهید تا قابلمه نیز گرم شود.

مرحله چهارم: پخت کیک با سه قلم مواد

مایه کیک را داخل قابلمه بریزید و سطح آن را صاف کنید و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و برای ۳۰ الی ۴۵ دقیقه زمان دهید تا کیک روی حرارت کم پخته شود. سپس درب قابلمه را برداشته و روی دیس برگردانید و به دلخواه روی آن را با پودر قند یا سس شکلاتی تزیین و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک با سه قلم مواد سالم و مقوی بدون شکر و روغن

  1. این کیک شیرینی ملایمی دارد ولی اگر شیرین تر دوست دارید می توانید چند ق غذا خوری شکر اضافه کنید.
  2. قابلمه باید سایز ۲۰ باشدو
  3. زمان پخت کیک متغییر است و بعد از ۳۵ دقیقه با خلال دندان از مرکز کیک را چک کنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه کیک با سه قلم مواد خیلی ساده و سریع و رژیمی بدون شکر و روغن
3.3 (65.52%) 29 votes