طرز تهیه شربت آلوورا خانگی عالی با عسل و شکر و بدون عسل

طرز تهیه شربت آلوورا

 

یکی از انواع شربت ها می باشد که بسیار خوشمزه و مفید است و برای پوست و مو و بدن بسیار مفید است و همچنین برای تنوع در تهیه شربت ها نیز گزینه بسیار است اما نکته مهم در مورد برگ های آلوورا این است که یک شیرابه ی تلخ مزه دارد که زیر پوست آن قرار دارد و به نام صبر زرد معروف است. این بخش خواص دارویی و عوارض خاص خودش را دارد و برای مصرف خوراکی معمول استفاده نمی شود بخش دوم که شفاف بوده و در قسمت میانی برگ قرار دارد. نام این بخش، ژل آلوئه ورا است و به صورت موضعی و خوراکی استفاده می شود اما اگر دوست دارید بدانید خواص آلوورا چیست باید بدانید که برای درمان سوزش معده بسیار مناسب است، کاهش قند خون و همچنین بر اساس جدیدترین تحقیقات آلوورا نقش مهمی در کند کردن سرطان سینه دارد. شما می توانید شربت آلوورا را در روز های گرم تابستانی تهیه کنید و به همراه لیموترش سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه شربت آلوورا خانگی با عسل و شکر و بدون عسل را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

آلوورا۱ عدد
شکر۴ ق غذا خوری یا ۳ ق غذا خوری عسل
آب لیموترش۲ عدد
آب۲ پیمانه

طرز تهیه شربت آلوورا با عسل و بدون عسل

مرحله اول: آماده سازی آلوورا

ابتدا باید آلوورا را از داخل برگ آن خارج کنید دو طرف آلوورا که تیغ دار است را ابتدا برش بزنید سپس آن را پوست کنید و آلوورا بدست آمده را داخل یک لگن آب ریخته تا مایه لزج آن خارج شود و تلخی آن نیز گرفته شود در این مدت چندین بار آب آن را تعویض کنید.

مرحله دوم: آماده سازی مواد

در ادامه آلووراها را داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن خارج شود سپس لیموترش تازه را به دو نیم کنید و با آبلیمو گیر دستی آب آن را بگیرید دقت کنید هسته لیمو شکسته داخل آبلیمو نشود وگرنه شربت را تلخ می کند.

مرحله سوم: میکس کردن آلوورا

در ادامه آلوورا خشک شده را به همراه شکر یا عسل و آب لیموترش تازه داخل مخلوط کن بریزید و آب را اضافه کنید و دستگاه را روشن کنید و بگذارید تا مواد به خوبی میکس و آلوورا پوره و یکدست شود.

مرحله چهارم: تهیه شربت آلوورا خانگی

حالا داخل لیوان ها کمی یخ انداخته و شربت آلوورا بدست آمده را داخل لیوان ها بریزید و به دلخواه از کمی تخم شربتی که از قبل با کمی آب گرم خیس کردید و یک اسلایس لیموترش تازه سرو کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت شربت آلوورا خانگی با عسل و شکر

  1. میزان شکر و یا عسل کاملا به ذائقه شما بستگی دارد می توانید در انتها بچشید و میزان آن را کم و زیاد کنید.
  2. می توانید مقداری از آلوورا را خرد کنید و داخل لیوان ها به صورت پالپ بریزید.
  3. از لیموترش تازه استفاده کنید آبلیمو صنعتی برای تهیه این شربت مناسب نیستند.

همچنین ببینید  

طرز تهیه شربت آلوورا خانگی عالی با عسل و شکر و بدون عسل
4.8 (96.67%) 6 votes