طرز تهیه راتاتویی با گوشت چرخ کرده خوشمزه و ساده در قابلمه و فر

دستور پخت طرز تهیه راتاتویی با گوشت

طرز تهیه راتاتویی با گوشت

 

راتاتویی با گوشت یکی از خوراک های بسیار خوشمزه و ساده فرانسوی می باشد که با سبزیجات و گوشت چرخ کرده تهیه می شود و فوق العاده ساده و لذیذ است. شما می توانید این غذای خوشمزه را برای شام و نهار به همراه نان تازه سرو کنید و همچنین می توانید داخل فر یا قابلمه آن را پخت کنید. این خوراک بسیار ساده و رژیمی می باشد زیرا همه مواد به صورت آبپز شده تهیه می شود و شما می توانید هم به عنوان غذای اصلی و هم پیش غذا در کنار دیگر غذا های خود سرو کنید. خوشمزگی این غذا آن را تبدیل به یکی از خوراک های فوق العاده در دنیا کرده است تا جایی که در انیمیشن موش سرآشپز این غذای فوق العاده به شکل زیبا سرو می کردند. امروز در پارسی دی طرز تهیه راتاتویی با گوشت چرخ کرده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه راتاتویی با گوشت

  • گوشت چرخ کرده ۳۵۰ گرم
  • بادمجان ۲ عدد
  • کدو سیر ۲ عدد
  • گوجه ۴ عدد
  • سیب زمینی ۲ عدد
  • پیاز ۳ عدد
  • سیر ۱ حبه
  • رب گوجه ۲ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه راتاتویی با گوشت چرخ کرده برای ۴ نفر

مرحله اول: آماده سازی گوشت

ابتدا مایه گوشتی را تهیه می کنید. برای این کار باید یکی از پیاز ها را رنده ریز بزنید و آب آن را بگیرید و به همراه گوشت و کمی نمک و فلفل سیاه و زردچوبه خوب تفت دهید تا مسنجم شود. این مخلوط را در یخچال قرار دهید تا خنک بماند.

مرحله دوم: آماده سازی سبزیجات

بادمجان ها را پوست بگیرید و حلقه ای خرد کنید و کمی داخل مخلوط نمک و آب قرار دهید تا تلخی بادمجان ها گرفته شود و بعد آبکش کنید. سیب زمینی و کدو را نیز به صورت حلقه ای خرد کنید. داخل یک تابه کمی روغن ریخته و بادمجان و سیب زمینی و کدو را در حدی که کمی نرم شوند سرخ کنید و از تابه خارج کنید. یکی از پیاز ها را نیز به صورت حلقه ای به همراه گوجه خرد کنید.

مرحله سوم: تهیه سس

برای تهیه سس پیاز باقی مانده را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه تفت دهید تا از خامی خارج شود. سپس سیر را اضافه کنید و تفت دهید و در انتها رب و کمی زردچوبه و فلفل سیاه اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود و در انتها ۱ لیون آب اضافه کنید و صبر کنید به قل زدن بیفتد.

مرحله چهارم: تهیه راتاتویی با گوشت در قابلمه و فر

در انتها موقع چپدمان می باشد. کف تابه مخصوص فر یا قابلمه مورد نظر کمی از سس ریخته و از مواد گوشتی بردارید و در دست به شکل شامی گرد تهیه کنید. حالا یک گوشت و یک سیب زمینی و بادمجان و گوجه و کدو و پیاز را به صورت پشت سرم هم داخل ظرف چیده و در انتها سس را روی مواد بریزید. درب تابه را قرار دهید و برای ۱ ساعت بگذارید تا پخته شود و برای پخت در فر نیز باید ظرف را در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه راتاتویی با گوشت ساده و خوشمزه

  1. می توانید به دلخواه پنیر به مواد اضافه کنید.
  2. می توانید کدو یا بادمجان را حذف کنید.
  3. می توانید از ادویه دلخواه در تهیه سس استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
8
دیدگاه