طرز تهیه کوفته گردویی ساده و مجلسی با گوشت چرخ کرده برای 4 نفر

دستور پخت کوفته گردویی

طرز تهیه کوفته گردویی

 

کوفته گردویی یکی از انواع کوفته ها می باشد که با گردو و گوشت چرخ کرده تهیه می شود و طعم و مزه خوبی دارد. شما می توانید کوفته گردویی را برای تنوع و در طعم و مزه کوفته ها می توانید آن را تهیه کنید. کوفته ها از غذا های اصیل ما ایرانی ها می باشد که معروف ترین آن کوفته تبریزی می باشد ولی امروزه دستور های زیاد از کوفته ها تهیه می شود. کوفته ها را می توانید برای شام یا نهار به همراه نان تازه و ترشی و سبزی خوردن سرو کنید. کوفته ها را باید به خوبی ورز دهید و یک سری نکات را در تهیه آن را رعایت کنید تا بتوانید یک کوفته بدون ترک داشته باشید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوفته گردویی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کوفته گردویی

  • گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
  • آرد نخودچی ۱۵۰ گرم
  • گردو خرد شده ۱۵۰ گرم
  • پیاز ۲ عدد
  • زعفران دم کرده به مقدار لازم
  • زرشک و گوجه فرنگی به دلخواه
  • رب گوجه فرنگی ۲ ق غذا خوری
  • پیاز داغ ۳ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، ادویه کوفته به مقدار لازم

طرز تهیه کوفته گردویی خوشمزه و ساده

مرحله اول آماده سازی مواد

ابتدا گردو را آسیاب کنید و کنار بگذارید. مقدار افزودن گردو دلخواه است و می توانید آن را کم و زیاد کنید. پیاز ها را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و آب پیاز را بگیرید تا باعث شل شدن و وا رفتن کوفته نشود. زعفران را نیز با کمی یخ دم کنید تا رنگ بگیرد.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه داخل یک کاسه گوشت را به همراه پیاز و گردو و آرد نخودچی و زرشک و کمی زعفران بریزید و ادویه ها را اضافه کنید و شروع به ورز دادن مواد کنید تا مسنجم شود. می توانید از غذاساز برای ورز دادن مواد استفاده کنید. مواد گوشتی را برای نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

مرحله سوم: سرخ کردن کوفته

بعد از نیم ساعت از مواد به اندازه دلخواه بردارید و در دست کاملا گرد کنید می توانید در این مرحله در بین کوفته ها یک گردو نیز قرار دهید. اصلا نباید کوفته درز داشته باشد و کاملا باید گرد باشد. داخل تابه کمی روغن ریخته و کوفته ها را سرخ کنید.

مرحله چهارم: تهیه کوفته گردویی

داخل قابلمه ای که قرار است پخت کوفته را انجام دهید کمی روغن ریخته و پیاز داغ را بریزید و با رب گوجه فرنگی خوب تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود و بعد کمی نمک و زردچوبه به آب کوفته اضافه کنید و آب جوش داخل سس بریزید و صبر کنید تا به جوش بیاید و بعد کوفته ها را به آرامی داخل آب در حال جوش قرار دهید به طوری که تا نیمه داخل سس ربی باشد. سپس درب قابلمه را نگذارید و اجازه دهید با درب باز به مدت ۱ ساعت بجوشد و سس غلیظ شود بعد از نیم ساعت گوجه فرنگی را حلقه کنید و به همراه چند عدد گردو به سس اضافه کنید. وقتی سس غلیظ شد کوفته گردویی ما آماده شده است. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کوفته گردویی

  1. اگر درب قابلمه را در حال پخت بگذارید کوفته ها وا می رود.
  2. می توانید به دلخواه کمی آبلیموترش یا رب انار به سس کوفته بزنید.
  3. آرد نخودچی مانع وا رفتن کوفته و مسنجم شدن آن می شود.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه