طرز تهیه تاس کباب بادمجان با گوشت چرخ کرده لذیذ و ساده مرحله به مرحله

دستور پخت تاس کباب بادمجان با گوشت

طرز تهیه تاس کباب بادمجان با گوشت

 

تاس کباب بادمجان با گوشت یکی از خوشمزه ترین تاس کباب ها می باشد که با بسیار خوشمزه و ساده است و می توانید به راحتی این تاس کباب را در خانه تهیه کنید. تاس کباب بادمجان با گوشت برای طرفداران بادمجان گزینه بسیار خوبی می باشد و به دلخواه می توانید از سبزیجات دیگر نیز در تهیه این غذای خوشمزه و اصیل ایرانی استفاده کنید. تاس کباب ها یک نوع خوراک می باشند که می توانید با نان تازه و ترشی یا سالاد یا سبزی خوردن سرو کنید. در گذشته تاس کباب را در ظرف های سفالی می پختند و روی آتش قرار می دادند. امروز در پارسی دی طرز تهیه تاس کباب بادمجان با گوشت چرخ کرده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه تاس کباب بادمجان با گوشت

  • بادمجان ۶ عدد
  • پیاز ۲ عدد
  • رب گوجه فرنگی ۱ ق غذا خوری
  • گوجه فرنگی ۴ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • سبزی معطر ۱ ق چای خوری
  • سیب زمینی ۱ عدد
  • آب نارنج ۱/۴ پیمانه
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، سماق به مقدار لازم

طرز تهیه تاس کباب بادمجان با گوشت

مرحله اول: آماده سازی بادمجان

ابتدا بادمجان ها را بشورید و پوست بگیرید. سپس به شکل حلقه ای یا شکل دلخواه برش بزنید. سپس داخل مخلوط آب و نمک قرار دهید و برای ۳۰ دقیقه بگذارید تا بماند این کار باعث می شود تلخی بادمجان ها گرفته شود. سپس بادمجان ها را بشورید و روی دستمال نخی قرار دهید تا خشک شود.

مرحله دوم: سرخ کردن بادمجان

در ادامه باید بادمجان ها را سرخ کنید. برای این کار داخل یک تابه مقداری روغن بریزید و بادمجان ها را سرخ کنید. می توانید برای اینکه به صورت رژیمی بادمجان ها را سرخ کنید به دو روش عمل کنید یا اینکه روی بادمجان ها کمی ماست بزنید و بعد سرخ کنید این کار باعث جذب روغن کمتری می شود و یا اینکه ابتدا درب تابه را قرار دهید تا سرخ شود و بعد درب تابه را برداشته تا طرف دیگر نیز سرخ شود.

مرحله سوم: تهیه مایه گوشتی

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و به همراه گوشت و ادویه ها و سبزی معطر خوب ورز دهید تا گوشت مسنجم شود. سپس از مایه گوشت به اندازه یک شامی بردارید و در دست گرد کنید.

مرحله دوم : تهیه سس

یکی دیگر از پیاز ها را پوست بگیرید و رنده یا نگینی ریز خرد کنید و داخل قابلمه مورد نظر تفت دهید تا کمی سبک و طلایی شود و بعد گوجه فرنگی ها را که از قبل پوره کردید اضافه کنید و کمی تفت دهید تا آب گوحه کشیده شود و در انتها رب و کمی زردچوبه را اضافه کنید.

مرحله پنجم: تهیه تاس کباب بادمجان با گوشت

داخل سس مقداری آبجوش بریزید و بگذارید تا سس بجوش بیاید. سپس بادمجان ها را به همراه سیب زمینی حلقه شده و شامی ها به ترتیب داخل سس غلیظ شده قرار دهید و درب قابلمه را نیمه باز بگذارید تا تاس کباب بادمجان با گوشت بپزد. در انتها آب نارنج را اضافه کنید و ۵ دقیقه بعد از روی حرارت بردارید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه تاس کباب بادمجان با گوشت

  1. می توانید بجای نارنج از آبغوره یا آبلیمو نیز استفاده کنید.
  2. به دلخواه می توانید گوجه حلقه شده نیز استفاده کنید.
  3. سبزی معطر را می توانید به صورت خشک یا تازه استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه