طرز تهیه براونی آلبالو بی نهایت خوشمزه و شکلاتی به روش کلاسیک

دستور پخت براونی آلبالوبراونی آلبالو

براونی آلبالو یکی از کیک های بسیار خوشمزه می باشد که می توانید در فصل بهار و تابستان تهیه می شود و طعم و مزه بسیار خوبی دارد. بروانی آلبالو یک کیک بی نظیر در نوع کیک های براونی می باشد. این کیک را می توانید در کافی شاپ و رستوران های خود در کنار چای و قهوه سرو کنید. براونی از نوع کیک های  می باشد که ارتفاع کمی دارد و در قالب مستطیل سرو‌ کنید. بافت کیک های براونی بسیار جذاب است و پر ترک است. براونی با کره تهیه می شود و شما می توانید از آلبالو تازه یا یخ زده استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه براونی آلبالو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه براونی آلبالو

  • شکلات تخته ای ۲۰۰ گرم
  • کره ۱۰۰ گرم
  • شکر ۱ پیمانه
  • آرد ۱ پیمانه
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • وانیل ۵ گرم
  • آلبالو ۱ پیمانه

طرز تهیه براونی آلبالو خوشمزه و ساده

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. سپس همه مواد را با کمک پیمانه و ترازو اندازه گیری کنیدو فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. دم آلبالو را جدا کنید و با کمک یک نی هسته گیری کنید.

مرحله دوم: هم زدن مواد

کره را داخل یک ظرف ریخته و بگذارید تا ذوب شود. شکلات خرد شده را به کره اضافه کنید و هم بزنید تا با دمای کره شکلات ذوب شود. مخلوط شکلات و کره را کنار قرار دهید تا خنک شود. در یک ظرف دیگر تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل را با همزن برقی بزنید تا کرمی رنگ شود.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک براونی آلبالو

وقتی مایه تخم مرغی حجیم شدف سپس مخلوط شکلات را اضافه کنید و هم بزنید. د رانتها آرد را الک کنید و روی مواد بریزید و با لیسک خوب هم بزنید تا یکسدت شود. یک قالب یا ظرف بلور را کاغذ روغنی انداخته و مایه کیک را داخل قالب بریزید و آلبالو ها را روی سطح کیک پخش کنید.

مرحله چهارم: پخت براونی آلبالو

قالب را در پنجره وسط فر قرار دهید و روی دمای ۱۶۰ درجه قرار دهید و برای ۴۵ دقیقه قرار دهید تا کیک پوسته ببندد و اگر دوست دارید کیک حالت خیس داشته باشد می توانید زمان پخت کیک را کوتاه تر کنید. براونی را از فر خارج کنید و صبر کنید تا کاملا خنک شود و بعد از سرد شدن از کاغذ روغنی جدا کنید و کیک را برش بزنید و میل کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه براونی آلبالو خوشمزه به روشی بسیار آسان

  1. می توانید از میوه های دیگری بجای آلبالو استفاده کنید.
  2. این کیک نیازی به بیکینگ پودر ندارد زیرا نیازی به پف کردن ندارد.
  3. می توانید به دلخواه گردو نیز به مواد اضافه کنید.
  4. می توانید به دلخواه شکلات چیپسی نیز به مواد براونی اضافه کنید.
  5. از آرد سفید قنادی استفاده کنید.
  6. می توانید بجای کره از ماگارین استفاده کنید.
از
2
دیدگاه