طرز تهیه کیک ساده و خوشمزه خانگی با پف زیاد بدون شیر برای مهمانی

دستور پخت کیک ساده و خوشمزه

طرز تهیه کیک ساده و خوشمزه

 

کیک ساده و خوشمزه یکی از روش های ساده برای تهیه یک کیک خوشمزه برای مهمانی و عصرانه می باشد که با ماست تهیه می شود افزودن ماست برای تهیه کیک ها باعث بافت پنبه و ای و نرم به کیک می شود. شما می توانید برای پخت این کیک از قالب های طرح دار یا لوف استفاده کنید که این کاملا سلیقه ای می باشد. مواد این کیک بسیار در دسترس است و شما می توانید به سادگی یک خوشمزه با طعم عالی تهیه کنید. شما می توانید این کیک ساده و خوشمزه را همانند دیگر کیک ها با فر و یا بدون فر در قابلمه تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک ساده و خوشمزه با فر و بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک ساده و خوشمزه در قابلمه و شیر

  • آرد ۱و ۳/۴ پیمانه
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • شکر ۱ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۱ و ۱/۲ ق چای خوری
  • آب لیموترش ۱ ق غذا خوری
  • زست لیموترش ۱ ق غذا خوری
  • ماست ۳/۴ پیمانه
  • روغن مایع ۱/۲ پیمانه
  • وانیل ۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه کیک ساده و خوشمزه خانگی با ماست

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا فر را با دمای ۱۷۵ درجه گرم کنید. برای پخت بدون فر نیز باید یک قابلمه را چرب کنید و روی شعله پخش کن قرار دهید و برای ۱۵ دقیقه زمان دهید تا قابلمه گرم شود. همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. سپس با کمک یک پیمانه یا یک لیوان دسته دار فرانسوی اندازه گیری کنید.

مرحله دوم:  هم زدن تخم مرغ

قالب مورد نظر را کمی چرب کنید. آرد و بیکنیگ پودر را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید. تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل داخل یک کاسه ریخته و با دور تند همزن برقی بزنید تا کشدار و کرم رنگ شود و تقریبا حجم آن دو برابر شود. سپس زست لیموترش یا همان رنده پوست لیموترش را اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه کیک ساده و خوشمزه

در ادامه روغن و ماست و لیموترش را به ترتیب به مواد فوق اضافه کنید و هم بزنید تا مواد خوب یکدست شوند. در انتها نوبت اضافه کردن مخلوط آرد است. آرد را باید طی سه مرحله به مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود. سپس مایه را داخل قالب مورد نظر یا قابلمه بریزید.

مرحله چهارم: پخت کیک ساده و خوشمزه با فر و در قابلمه

برای پخت با فر شما باید قالب را در پنجره وسط فر به مدت ۵۵ دقیقه با دمای ۱۷۵ قرار دهید تا کیک پخته شود. برای پخت بدون فر نیز قابلمه را روی شعله پخش کن قرار دهید و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و بگذارید تا کیک برای ۱ ساعت پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک ساده و خوشمزه با پف زیاد برای مهمانی

  1. می توانید به دلخواه روی مواد کمی سیب یا گلابی اسلایس شده بریزید.
  2. اصلا نباید قسمت سفید رنگ لیموترش را بریزید زیرا یاعث تلخ شدن کیک می شود.
  3. بعد از ۴۵ دقیقه با کمک خلال دندان از مرکز کیک را چک کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کیک ساده و خوشمزه خانگی با پف زیاد بدون شیر برای مهمانی
3.4 (68%) 5 votes