طرز تهیه کوکی وانیلی با تکه های شکلات چیسی ساده و سریع

طرز تهیه کوکی وانیلی

 

کوکی ها از دسته شیرینی های بسیار خوشمزه و محبوب هستند که شما می توانید در طعم ها و مزه های مختلفی آن ها را تهیه کنید. کوکی وانیلی یکی از طعم های ساده و هم پسند است که شما می توانید با تکه های شکلات چیپسی در خانه تهیه کنید و برای عصرانه و دورهمی ها خود یک کوکی جذاب و نرم داشته باشید. همه مواد به پیمانه گفته شده است که دیگر نیازی به ترازو ندارید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوکی وانیلی با تکه های شکلات را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه کوکی شکلاتی

 

مواد لازم

تخم مرغ۲ عدد
شکر۶ ق غذا خوری
روغن مایع۱/۲ پیمانه
وانیل۱/۲ ق چای خوری
بیکینگ پودر۱ ق چای خوری
آب ولرم۱ ق غذا خوری
آرد۱.۵ پیمانه
شکلات چیپسیبه دلخواه

 

همچنین ببینید: طرز تهیه کوکی ساده

 

طرز تهیه کوکی وانیلی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود و بعد به کمک پیمانه یا لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید. آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید تا سبک شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه باید تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر داخل یک کاسه ریخته و با همزن برقی به مدت ۲ الی ۳ دقیقه بزنید تا کرمی رنگ شود و حتما بین کار دورگیری کنید تا بوی زهم تخم مرغ گرفته شود و اگر همزن برقی ندارید می توانید با همزن دستی نیز این کار را انجام دهید.

مرحله سوم: تهیه مایه کوکی وانیلی

در ادامه باید روغن و آب را اضافه کنید و هم بزنید و بعد آرد را طی دو مرحله به مواد اضافه کنید و هم بزنید و در انتها به اندازه ۲ ق غذا خوری شکلات چیپسی اضافه کنید و هم بزنید و اگر خیلی مواد چسبنده بود می توانید ۱ ق غذا خوری آرد اضافه کنید.

مرحله چهارم: پخت کوکی وانیلی

دست های خود را چرب کنید و از مواد به اندازه یک گردو بردارید و داخل سینی فر که از قبل کاغذ روغنی قرار دادید با فاصله از هم قرار دهید و در دمای ۱۷۰ درجه گرم شده به مدت ۲۰ دقیقه بگذارید تا پخته شود. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه کوکی گردویی

 

فوت و فن های دستور پخت کوکی وانیلی

  1. برای پخت روی گاز داخل ماهیتابه به اینصورت عمل کنید که روی شعله متوسط شعله پخش کن قرار دهید در ماهیتابه هم دمکنی قرار دهید و حدودا نیم ساعت زمان دهید تا بپزد.
  2. اگر همه خمیر داخل سینی جا نشد مابقی را تا موقع پخت در یخچال قرار دهید.
  3. می توانید مواد خمیر را در یخچال استراحت دهید.
  4. بیش از اندازه خمیر را ورز ندهید وگرنه به روغن می افند و می توانید از غذاساز برای میکس کردن مواد استفاده کنید و اگر احساس می کنید خیلی چسبنده است برای ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید.
  5. فر را از قبل برای ۱۵ دقیقه گرم کنید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه کوکی رژیمی

از
1
دیدگاه