طرز تهیه کیک توت فرنگی و موز ساده با پف زیاد با فر و بدون فر روی اجاق گاز

دستور پخت کیک توت فرنگی و موز

طرز تهیه کیک توت فرنگی و موز

 

کیک توت فرنگی و موز یکی از انواع کیک ها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و می توانید با توت فرنگی و موز این کیک بسیار پر طرفدار را تهیه کنید. ترکیب موز و توت فرنگی فوق العاده می شود و شما می توانید این کیک را برای پذیرایی و مهمانی ها استفاده کنید. کیک توت فرنگی و موز را می توانید در قالب های مختلف تهبه کنید و می توانید مانند دیگر کیک ها بدون فر در قابلمه نیز این کیک را تهیه کنید ولی زمان پخت کیک های میوه ای کمی طولانی تر می باشد و باید بعد از گذشت ۵۰ دقیقه با خلال دندان از مرکز کیک چک کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک توت فرنگی و موز را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک توت فرنگی و موز

  • آرد ۱ و ۱/۳ پیمانه
  • ماست چکیده ۱/۳ پیمانه
  • شکر ۲/۳ پیمانه
  • تختم مرغ ۲ عدد
  • روغن مایع ۱/۳ پیمانه
  • توت فرنگی ۸ عدد
  • موز ۱ عدد
  • بیکینگ پودر ۱ ق مربا خوری
  • وانیل نوک ق چای خوری

طرز تهیه کیک توت فرنگی و موز ساده با طعمی عالی

مرحله اول: آماده سازی

همه مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شوند. در ادامه مواد را با کمک پیمانه شیرینی پزی یا یک لیوان دسته دار فرانسوی اندازه گیری کنید. فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. برای پخت بدون فر نیز داخل یک قابلمه را چرب کنید و روی شعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر داخل کاسه با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود. در ادامه روغن مایع و ماست را به ترتیب به مواد اضافه کنید و با افزودن هر کدام ۱ دقیقه هم بزنید تا مواد به خوبی یکدست شود.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

در ادامه آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید. موز و توت فرنگی را اسلایس کنید و روی یک دستمال نخی قرار دهید تا آب اضافی آن کشیده و خشک شود. سپس با آرد مخلوط کنید به تدریج به مایه کیک اضافه کنید و با لیسک هم بزنید. نباید پف مواد را بگیرید و مایه کیک را در یک جهت هم بزنید.

مرحله چهارم: پخت کیک توت فرنگی و موز

مایه کیک را داخل قالب مورد نظر ریخته و سه بار به سطح بکوبید تا هوای اضافه آن خارج شود. قالب را داخل فر از قبل گرم شده قرار دهید و برای ۴۵ دقیقه بگذارید تا کیک پخته شود. برای پخت بدون فر نیز باید قابلمه را روی شعله پخش کن قرار دهید و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و برای ۱ ساعت بگذارید تا پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک توت فرنگی و موز

  1. بهتر است بعد از ۴۵ دقیقه با خلال دندان کیک را از مرکز چک کنید و اگر نیاز بود زمان بیشتری دهید.
  2. می توانید برای تزیین از کمی پودر قند استفاده کنید.
  3. می توانید چند عدد توت فرنگی را برای تزیین روی کیک جدا قرار دهید.

همچنین ببینید 

از
7
دیدگاه