طرز تهیه کیک صبحانه ساده خانگی خیلی خوشمزه با فر و بدون فر

دستور پخت کیک صبحانه

 

کیک صبحانه یکی از کیک های بسیار ساده خانگی می باشد که طعم و مزه بسیار خوبی دارد و شما می توانید برای صبحانه یا عصرانه این کیک را تهیه کنید. کیک صبحانه پف بسیار خوبی دارد و شما می توانید داخل انواع قالب ها آن را تهیه کنید که قالب لوف برای کیک صبحانه گزینه مناسب تری می باشد. کیک صبحانه را می توانید همانند دیگر کیک ها با فر و بدون فر داخل قابلمه پخت کنید که در این پست هر دو روش را به شما یاد خواهیم داد تا بتوانید به راحتی یک کیک ساده خانگی با اسانس پرتقال داشته باشید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک صبحانه ساده خانگی با فر و بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک صبحانه ساده و خوشمزه

  • تخم مرغ ۴ عدد
  • شکر ۱ پیمانه
  • شیر ۱/۳ پیمانه
  • روغن مایع ۱/۲ پیمانه
  • آرد ۱.۵ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۱ ق غذا خوری
  • رنده پوست پرتقال ۱/۲ ق مربا خوری
  • وانیل نوک ق چای خوری

طرز تهیه کیک صبحانه با فر و بدون فر

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند و بعد با کمک یک پیمانه یا لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید. فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. قابلمه ای به قطر ۲۰ سانت را انتخاب کرده و چرب کنید. قابلمه را روی شعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید. سفیده تخم مرغ را با نصف مقدار شکر گفته شده با همزن برقی بزنید تا سفید رنگ شود و پف کند و زمانی که ظرف را بر می گردانید از ظرف بیرون نریزید. زرده را با مابقی شکر و وانیل را بزنید تا کرمی رنگ شود و بعد شیر و روغن مایع را اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک صبحانه

آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید تا سبک شود. در ادامه مخلوط آرد را به مواد زرده اضافه کنید و با لیسک مواد را خوب هم بزنید. در ادامه سفیده را باید به مواد فوق اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا پف مواد نخوابد و در انتها رنده پوست پرتفال را نیز به مواد اضافه کنید.

مرحله چهارم: پخت کیک صبحانه با فر و بدون فر

مواد کیک را داخل قالب لوف چرب شده بریزید و سه بار به سطح بکوبید تا هوای اضافه آن خارج شود. برای پخت بدون فر نیز باید مواد را داخل قالب گرم شده بریزید. قالب را در فر قرار دهید و دما را روی ۱۸۰ برای ۳۵ دقیقه تنظیم کنید و بگذارید تا کیک پخته شود و برای پخت به روی گاز نیز روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و بگذارید برای ۴۵ دقیقه کیک پخته شود. نوش جان

کات کلیدی در تهیه کیک صبحانه خانگی ساده و فوق العاده خوشمزه

  1. می توانید به دلخواه روی کیک از شکلات چیپسی نسوز یا کنجد استفاده کنید.
  2. برای فر های برقی و توستر باید دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.
  3. برای رنده پوست پرتقال باید قسمت نارنجی رنگ را فقط رنده کنید.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه