طرز تهیه پنکیک قلبی برای ولنتاین به روشی بسیار آسان

طرز تهیه پنکیک قلبی

 

پنکیک قلبی یکی از انواع پنکیک ها می باشد که می توانید برای ولنتاین تهیه کنید و در کنار کادوهای خود استفاده کنید. پنکیک قلبی را می توانید داخل قالب قلبی از اول بریزید و یا در انتها با کاتر قلبی آن را برش بزنید. اما برای رنگی کردن پنکیک می توانید از کمی رنگ ژله ای قرمز استفاده کنید و یا می توانید از رنگ های طبیعی مانند پودر لبو استفاده کنید. اما پنکیک قلبی برای صبحانه ولنتاین و یا یک روز عاشقانه بسیار مناسب است. پنکیک قلبی در واقع شبیه به همان پنکیک ساده می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه طرز تهیه پنکیک قلبی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

آرد سفید۱ پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
روغن۳ ق غذا خوری
شکر۱ پیمانه
شیر یا آب ولرم۱/۲ پیمانه
گلاب۱/۳ پیمانه
وانیل۱ ق مربا خوری
بیکینگ پودر۱ ق مربا خوری
رنگ خوراکی قرمزبه مقدار لازم

طرز تهیه پنکیک قلبی

مرحله اول: هم زدن تخم مرغ

برای تهیه پنکیک باید ابتدا تخم مرغ ها را داخل یک کاسه مناسب ریخته و به آن شکر و وانیل اضافه کنید و مواد را با همزن دستی یا برقی هم بزنید تا یکدست شوند. در ادامه روغن مایع را اضافه کنید و با مواد مخلوط کنید تا یکدست شود. داخل یک کاسه دیگر آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید تا سبک شود.

مرحله دوم: افزودن آرد

در ادامه مخلوط آرد را به تدریج به مواد فوق اضافه کنید و خوب مواد را هم بزنید تا یکدست شود. سپس مخلوط شیر و گلاب را به مواد به صورت کم کم اضافه کنید و تا مایه پنکیک یکدست شود و در این مرحله برای داشتن پنکیک رنگی می توانید مقدار رنگ ژله خوراکی اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید.

مرحله سوم: پخت پنکیک قلبی

در صورتی که شیر ندارید می توانید بجای آن از آب استفاده کنید. یک تابه را روی حرارت قرار دهید تا گرم شود. با کمک فرچه آشپزی خیلی کم کف تابه را چرب کنید و با ملاقه از مواد پنکیک داخل تابه گرم شده ریخته و صبر کنید تا حباب بزند. سپس با کفگیر پنکیک را برگردانید تا طرف دیگر برای ۲ دقیقه دیگر پخته شود.

مرحله چهارم: سرو پنکیک قلبی

در ادامه پنکیک ها را روی تخته سرو قرار دهید و با کاتر قلبی پنکیک ها را برش بزنید. پنکیک های قلبی را داخل یک ظرف ریخته و به دلخواه با عسل یا سس شکلاتی سرو کنید. یا می توانید پنکیک قلبی را داخل جعبه هدیه قرار دهید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت پنکیک قلبی

  1. می توانید بجای شیر از آب ولرم استفاده کنید.
  2. کف تابه را می توانید با کره نیز چرب کنید.
  3. از تابه نچسب استفاده کنید.
  4. می توانید از همان ابتدا قبل از پخت از قالب قلبی را داخل تابه قرار دهید و مواد پنکیک را داخل قالب بریزید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه