طرز تهیه گراتن مرغ و بادمجان و قارچ بسیار خوشمزه با فر و بدون فر

دستور پخت گراتن مرغ و بادمجان

طرز تهیه گراتن مرغ و بادمجان

 

گراتن مرغ و بادمجان یکی از انواع گراتن ها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و می توانید به راحتی این گراتن را به همراه سس بشامل و قارچ تهیه کنید. شما می توانید این غذای خوشمزه را با ورقه های سیب زمینی نیز تهیه کنید، این کاملا دلخواه است. این گراتن را می توانید هم با فر و بدو فر روی گاز تهیه کنید. شما می توانید گراتن مرغ و بادمجان را برای مهمانی و مراسمات مختلف تهیه کنید. منشا گراتن یا گراتین از کشور فرانسه می باشد و معمولا در همان ظرفی که پخته می شود و سرو می شود. واژه گراتن در لغت فرانسوی به معنای رنده شده می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه گراتن مرغ و بادمجان و قارچ بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه گراتن مرغ و بادمجان و قارچ

  • سینه مرغ ۱ عدد
  • پیاز ۲ عدد
  • قارچ ۱ عدد
  • بادمجان ۴ عدد
  • پنیر پیتزا به مقدار لازم
  • سس گوجه فرنگی به مقدار لازم
  • کره ۵۰ گرم
  • آرد ۱ ق غذا خوری
  • شیر ۱ لیوان
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا، پودر سیر به مقدار لازم

طرز تهیه گراتن مرغ و بادمجان بسیار خوشمزه با فر و بدون فر 

مرحله اول: آماده سازی بادمجان

ابتدا بادمجان ها را پوست بگیرید، سپس بادمجان ها را برش بزنید و داخل مخلوط آب و نمک قرار دهید تا تلخی آن گرفته شود. بادمجان ها را بشورید و خشک کنید و داخل تابه سرخ کنید تا طلایی شود، در انتها روی دستمال روغن گیر قرار دهید تا روغن اضافه گرفته شود.

مرحله دوم: آماده سازی مرغ و قارچ

پیاز را پوست بگیرید و خلالی ریز خرد کنید و به همراه کمی زردچوبه تفت دهید تا سبک شود. سینه یا ران مرغ را بدون استخوان کنید و به اندازه ریز خرد کنید و به همراه پیاز و ادویه ها و کمی نمک تفت دهید تا مرغ تغییر رنگ دهد و در انتها قارچ اسلایس شده را به مواد اضافه کنید و تفت دهید تا قارچ ها نرم شود و از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم: تهییه سس بشامل

کره را داخل یک تابه ریخته تا ذوب شود، سپس آرد را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود. در ادامه شیر به دمای محیط رسیده را کم کم اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود، در انتها کمی پودر سیر و فلفل سیاه بزنید و سس را بعد از غلیظ شدن از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: پخت گراتن مرغ و بادمجان با فر و بدون فر

در ادامه باید گراتن را بپزید برای پخت این غذا با فر و بدون فر نحوه چیدن لایه ها هیچ فرقی ندارد. قالب مخصوص یا تابه دو طرفه را کمی چرب کنید و کف آن کمی سس بشامل بریزید و بعد یک لابه بادمجان و مواد مرغی و سس بشامل و پنیر پیتزا و همین طور لایه ها را تکرار کنید تا مواد تمام شوند، روی گراتن را با پنیر کاور کنید و سس قرمز را به شکل طرح دار بریزید. درب تابه را بسته و روی شعله پخش قرار دهید و برای ۲۰ دقیقه زمان دهید تا پنیر ذوب شود. برای پخت در فر نیز باید به مدت ۱۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید و در انتها گریل را روشن کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه گراتن مرغ و بادمجان خوشمزه و ساده با قارچ

  1. می توانید از سیب زمینی نیز استفاده کنید.
  2. برای فرهای برقی باید دما روی ۱۶۰ تنظیم شود.
  3. بهتر است صبر کنید تا مواد خنک شود و بعد برش بزنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه