طرز تهیه قطاب کرمانی اصل خوشمزه و ساده با فر و بدون فر

طرز تهیه قطاب کرمانی

 

قطاب یکی از شیرینی های سنتی ایرانی می باشد که بیشتر به قطاب یزدی معروف است و شما می توانید این شیرینی خوشمزه این بار به سبک کرمانی ها تهیه کنید. قطاب یکی از شیرینی های خوشمزه می باشد که در همه فصل شما هوس این شیرینی خوشمزه را می کنید و به دلخواه می توانید با فر و بدون فر داخل روغن سرخ کنید که این کاملا دلخواه است، ماندگاری قطاب بسیار خوب است و شما می توانید در طرف درب دار ریخته و در فریزر نگهداری کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه قطاب کرمانی خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

روغن جامد۱۰۰ گرم
ماست۱۰۰ گرم
جوش شیرین۱/۴ ق چای خوری
آرد سفید۱۸۰ گرم

مواد لازم برای مواد میانی

پودر پسته۱۰۰ گرم
پودر گردو۳۰ گرم
پودر بادام۲۰ گرم
پودر نارگیل۲۰ گرم
پودر هل۱  ق غذا خوری
گلاب۱ و ۱/۲ ق غذا خوری

طرز تهیه قطاب کرمانی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید و بعد به کمک یک ترازو همه مواد را باید اندازه گیری کنید، این شیرینی باید با ترازو اندازه گیری شود تا کیفیت نمونه های بازاری را داشته باشد، ماست و جوش شیرین را باهم مخلوط کنید و کنار قرار دهید.

مرحله دوم: تهیه خمیر

در ادامه باید روغن را داخل یک کاسه ریخته و با همزن برقی بزنید تا سفید رنگ و حجیم شود و حتما در طول هم زدن دورگیری کنید تا همه مواد هم بخورد، سپس مخلوط ماست را اضافه کنید و بعد در انتها آرد را اضافه کنید با نوک انگشت خمیر را جمع کنید داخل یک نایلون قرار دهید و برای ۳۰ دقیقه در یخچال زمان دهید تا استراحت کند.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

برای تهیه مواد میانی باید همه مغزیجات دلخواه را پودر کنید و هم بزنید و کم کم گلاب اضافه کنید تا یک خمیر بدست بیاید به طوری که مواد را بتوانید به شکل گرد شکل دهید. از مواد میانی گلوله های ۱۵ گرمی گرد یا بیضی شکل دهید کنید روی یک سینی قرار دهید.

مرحله چهارم: پخت قطاب کرمانی

از خمیر به اندازه های یکسان بردارید و در درست به شکل گرد باز کنید و بعد از مواد میانی گرد شده وسط آن قرار دهید و خمیر را روی هم بیاورید و لبه ها را به دلخواه شکل دهید به طوری که در فر یا سرخ کردن باز نشود و بعد داخل یک شیرجوش روغن ریخته و زمانی که داغ شد قطاب کرمانی را سرخ کنید و یا می توانید داخل سینی فر قرار دهید و به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا پخته شود و در انتها به دلخواه پودر قند بپاشید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت قطاب کرمانی

  1. می توانید به دلخواه مواد میانی را با پسته یا مغز دلخواه تهیه کنید.
  2. میزان گلاب باید به طوری باشد که خمیر مواد میانی قابل شکل دادن باشد.
  3. وقتی قطاب داغ است باید پودر قند بپاشید.

همچنین ببینید 

از
3
دیدگاه

  • الهام اشرفی زاده ۱ سال پیش

    سلام میشه به جای جوش شیرین از بکینگ پودر استفاده کنیم؟

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      خیر متاسفانه جوش شیرین باعث نرم و ترد شدن خمیر می شود و ماست را پفکی میکند

      پاسخ