طرز تهیه خورش کنگر با رب گوجه خوش طعم و مجلسی با گوشت و مرغ

دستور پخت خورش کنگر با رب گوجه

طرز تهیه خورش کنگر با رب گوجه

 

خورش کنگر با رب گوجه یکی از خورشت های بسیار خوشمزه و ساده است که به اصطلاح خورش کنگر قرمز نیز گفته می شود. خورش کنگر به دو روش با سبزی معطر و یا با رب گوجه فرنگی تهیه می شود و هر دو روش بسیار خوشمزه و مجلسی می باشد و می توانید در فصل بهار همزمان با رسیدن کنگر این خورشت خوشمزه را تهیه کنید و از خواص خوب کنگر نیز بهرمند شوید. شما باید ابتدا کنگر را خوب تمیز کنید و تیغ ها آن را بگیرید و به اندازه دلخواه خرد کنید و می توانید کمی سرخ کنید و در فریزر قرار دهید تا در همه فصل بتوانید این غذای خوشمزه را تهیه کنید. شما می توانید این خورشت را همانند دیگر خورش ها با مرغ یا گوشت خورشتی تهیه کنید. کنگر ضد التهاب و تب بر و به هضم غذا نیز کمک می کند. امروز در پارسی دی طرز تهیه خورش کنگر با رب گوجه با گوشت را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه خورش کنگر با رب گوجه

  • گوشت خورشتی ۳۰۰ گرم
  • پیاز ۱ عدد
  • کنگر پاک شده ۵۰۰ گرم
  • رب گوجه فرنگی ۲ ق غذا خوری
  • زعفران غلیظ ۱ ق غذا خوری
  • آبغوره ۲ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه خورش کنگر با رب و گوشت

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا تیغ های کنگر را بگیرید و آن را خوب تمیز کنید. سپس به اندازه دلخواه خرد کنید و چندین بار داخل آب بشورید تا تمیز شود، سپس آبکش کنید و صبر کنید تا آب اضافی آن کشیده شود. داخل یک تابه کمی روغن ریخته و کنگر ها را برای چند دقیقه خوب تفت دهید تا کمی نرم شود و بعد از تابه خارج کنید.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز و گوشت

یک عدد پیاز بزرگ را انتخاب کنید و پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی زردچوبه تفت دهید تا پیاز سبک و طلایی شود. گوشت خورشتی خرد شده را به پیاز اضافه کنید و خوب تفت دهید تا به آن کمی فلفل سیاه بزنید و تفت داده تا گوشت تغییر رنگ دهد.

مرحله سوم: پخت گوشت

حالا کمی زعفران دم کرده روی گوشت ریخته و ۲ پیمانه آب جوش اضافه کنید و حرارت را بالا ببرید تا به جوش بیاید، سپس حرارت را کم کنید و بگذارید تا گوشت خوب پخته و نرم شود. در همین حین داخل یک تابه کمی روغن ریخته و رب گوجه را با کمی زعفران تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود.

مرحله چهارم: تهیه خورش کنگر قرمز

وقتی گوشت نیم پز شد باید کنگر و رب سرخ شده را اضافه کنید و نیم ساعت دیگر زمان دهید تا کنگر و گوشت پخته شود. در انتها آبغوره را اضافه کنید و برای ۱۰ دقیقه دیگر بگذارید روی حرارت بماند و بعد از روی حرارت بردارید و با پلو سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه خورشت کنگر با رب گوجه و گوشت

  1. این خورشت باید کم آب باشد، پس بگذارید خوب غلیط شود.
  2. می توانید یک تکه چوب دارچین به همراه گوشت انداخته و بعد از پخت گوشت خارج کنید.
  3. می توانید به دلخواه بجای آبغوره از غوره نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
3
دیدگاه