طرز تهیه کوکو کنگر ساده و خوشمزه با قارچ و سبزی بدون گوشت

طرز تهیه کوکو کنگر

 

یکی از انواع کوکو ها می باشد که با کنگر تهیه می شود و برای شام خوشمزه و سبک بسیار مناسب است، فصل بهار پر از نوبرانه ها می باشد که کنگر یکی از خوشمزه های این فصل است می توانید آن را تهیه و در فریزر نگهداری کنید و از خواص خوب درمانی کنگر استفاده کنید. این کوکو  نیازی به گوشت ندارد و برای گیاه خواران نیز بسیار مناسب است. کنگر ضدعفونی کننده بدن است و اشتها آور و تب بر است و باعث تقویت دستگاه گوارشی می شود و برای افراد دارای کلسترول بالا نیز بسیار مناسب است. امروز در پارسی دی کوکو کنگر ساده و خوشمزه با قارچ و سبزی بدون گوشت را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

کنگر۵۰۰ گرم
تخم مرغ۴ عدد
قارچ۵ عدد
سبزی معطر۱ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه کوکو کنگر با قارچ و سبزی بدون گوشت

مرحله اول: آماده سازی کنگر

ابتدا تیغ های کنگر را با چاقو بگیرید و خوب تمیز کنید می توانید از بسته بندی های آماده استفاده کنید ولی اگر دوست دارید خودتان این کار را انجام دهید بهتر است یک دستکش بزنید تا تیغ های کنگر داخل دست فرو نرود و بعد کنگرها را به مدت ۲ ساعت داخل آب قرار دهید تا گل و خاک آن خارج شود سپس آبکش کنید.

مرحله دوم: پخت کنگر

در ادامه کنگر ها را داخل قابلمه به همراه ۱ پیمانه آب و نمک بریزید و بگذارید تا پخته و نرم شود سپس داخل آبکش ریخته و آبکش کنید و با پشت قاشق فشار دهید تا آب اضافی آن خارج شود در ادامه قارچ ها را نیز بشورید و خشک کنید و بعد بخارپز و یا تفت دهید تا آبش کاملا کشیده شود.

مرحله سوم: تهیه مایه کوکو کنگر

حالا کنگر و قارچ ها و سبزی و ادویه ها و تخم مرغ ها را داخل کاسه ریخته و هم بزنید تا مواد به خوبی یکدست شود و بعد در انتها سبزی معطر را اضافه کنید افزوده سبزی معطر دلخواه و قابل حذف است ولی طعم و مزه خوبی به غذا می دهد.

مرحله چهارم: پخت کوکو کنگر

داخل تابه مورد نظر روغن ریخته تا داغ شود سپس با قاشق مقداری از مواد کوکو را داخل تابه ریخته و بگذارید تا سرخ شود و برگردانید و هر دو طرف را خوب سرخ کنید سپس روی دستمال روغن گیر قرار دهید و با سبزی و خیارشور و گوجه میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کوکو کنگر 

  1. سبزی معطر شامل شوید مرزه و ترخون می باشد.
  2. افزودن قارچ دلخواه است ولی طعم و مزه بسیار خوبی می دهد.
  3. برای چسبندگی بیشتر مواد می توانید از یک عدد سیب زمینی خام رنده شده در مواد استفاده کنید.
  4. به دلخواه از کمی پیازچه داخل کوکو استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کوکو کنگر ساده و خوشمزه با قارچ و سبزی بدون گوشت
5 (100%) 3 votes