طرز تهیه سوپ کنگر لذیذ و خوش طعم با جو پرک، قارچ و هویج

طرز تهیه سوپ کنگر

 

یکی از سوپ های بسیار خوشمزه و ساده است که می توانید با کنگر تهیه کنید. شما می توانید کنگر را در فصل بهار بگیرید و تمیز کنید و در فریزر داشته باشید تا بتوانید در همه ایام سال کنگر داشته باشید و در روزهای سرد زمستانی این سوپ مقوی را می توانید تهیه کنید. اما کنگر بسیار شبیه به کرفس است و در انواع خورشت ها و سالادها و سوپ ها استفاده می شود و خواص بی نظیری دارد خواصی که برای کاهش کلسترول بدن و کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است و احتمال بروز سرطان را کاهش می دهد همچنین خنثی کننده سموم بدن و کبد می باشد و اشتها را نیز افزایش می دهد. امروز در پارسی دی طرز تهیه سوپ کنگر با جو پرک، قارچ و هویج را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

کنگر۱۵۰ گرم
جو پرک۱ پیمانه
قارچ۱۰ عدد
هویج۲ عدد
سبزی سوپی ساطوری شده ۲ ق غذا خوری
پیاز۱ عدد
آبلیمو۲ ق غذا خوری
آب مرغ یا عصاره مرغبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه سوپ کنگر با جو پرک، قارچ و هویج

مرحله اول: آماده سازی مواد سوپ

در شروع آشپزی کنگر ها را که از قبل شسته و خرد کردید و تیغ آنها را جدا کردید داخل یک لگن آب ریخته و برای نیم ساعت زمان دهید تا گل و لای آن خارج شود و آبکش کنید و اگر که از قبل آماده دارید و فریزر کردید از یخچال بیرون گذاشته تا یخ آن ذوب شود سپس هویج ها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل قابلمه مورد نظر با کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک شود نیازی به طلایی شدن نیست در حدی که از خامی خارج شود کافی می باشد، سپس در ادامه هویج خرد شده و کنگر را نیز اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود سپس کمی نمک و فلفل سیاه بزنید و به مواد اضافه کنید.

مرحله سوم: افزودن قارچ و جو

در ادامه عصاره مرغ یا آب مرغ مورد نظر را داخل قابلمه ریخته و کمی آب اضافه کنید و بگذارید تا به جوش بیاد سپس اجازه دهید تا مواد پخته و نرم شوند در ادامه قارچ ها را بشورید و اسلایس کنید و داخل تابه با حرارت بالا تفت دهید تا از خامی خارج شود و به همراه جو پاک شده به سوپ اضافه کنید و بگذارید تا سوپ پخته و لعاب بیندازد.

مرحله چهارم: تهیه سوپ کنگر

در ادامه سبزی سوپی را اضافه کنید و سوپ را هم بزنید و نمک آن را اندازه کنید و در انتها و زمانی که می خواهید سوپ را بردارید آبلیمو اضافه کنید و به همراه نان تست شده میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت سوپ کنگر

  1. به دلخواه می توانید برای لعاب بیشتر از ۱ عدد سیب زمینی خرد شده نیز استفاده کنید.
  2. بهتر است کنگر را ریز خرد کنید.
  3. از جو پوست کنده هم می توانید استفاده کنید.
  4. زمانی که جو پرک را اضافه می کنید دقت کنید سوپ را هم بزنید تا ته نگیرد.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه