طرز تهیه خورش گلابی زعفرانی و خوش طعم با مرغ و رب گوجه

طرز تهیه خورش گلابی

 

یکی از انواع خورشت ها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و شاید برای شما عجیب باشد که با گلابی بتوانید یک نهار خوشمزه یا یک خورشت خوشمزه تهیه کنید. طعم و مزه این خورش فوق العاده می باشد و اگر یکبار درست کنید حتما این خورشت را در برنامه هفتگی خود جای می دهید بهتر است گلابی ها را با چوب آن سرخ کنید تا ظاهری شکیل داشته باشد در تهیه این خورشت از مرغ استفاده شده است که می توانید ترکیبی از ران و سینه را استفاده کنید این خورشت خوشمزه در کنار یک کته زعفرانی بسیار دلچسب خواهد بود. امروز در پارسی دی طرز تهیه خورش گلابی با مرغ و رب گوجه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

ران و سینه مرغ۳ تکه
گلابی۶ عدد
رب گوجه فرنگی۲ ق غذا خوری
پیاز۱ عدد
آب لیموترش۲ ق غذا خوری
زعفرانبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه خورش گلابی با مرغ و رب گوجه

مرحله اول: سرخ کردن مرغ

ابتدا تکه های مرغ را داخل تابه به همراه نمک و فلفل سیاه، کمی زعفران و روغن بریزید و خوب سرخ کنید آنها را برگردانید و هر دو طرف را خوب سرخ کنید سپس از تابه خارج کنید.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز

بعد داخل همان تابه پیاز را به صورت خلالی ریز خرد کنید و به همراه کمی زردچوبه تفت دهید تا سبک شود سپس کمی نمک اضافه کنید تا پیاز کاراملی شود و بعد در ادامه تکه های مرغ را اضافه کنید و بعد رب گوجه را بی افزایید.

مرحله سوم: پخت مرغ

رب را خوب تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود و رب خوش رنگ شود سپس کمی زعفران و کمی آب اضافه کنید و بگذارید تا مرغ ها پخته و نرم شوند در ادامه گلابی را پوست بگیرید و به صورت چند قاچ خورد کنید.

مرحله چهارم: افزودن گلابی

در ادامه داخل یک تابه با کمی روغن گلابی ها را به همراه زعفران و آب لیموترش و نمک تفت دهید تا گلابی ها سبک شود سپس از تابه خارج کنید و زمانی که مرغ ها پخته شد نوبت افزودن گلابی ها می باشد.

مرحله پنجم: تهیه خورش گلابی

حالا گلابی های سرخ شده را به همراه کمی آب لیموترش اضافه کنید و ۱۰ دقیقه بگذارید روی حرارت بماند سپس به همراه برنج سرو کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت خورش گلابی

  1. گلابی ها را زود اضافه نکنید وگرنه له می شوند و ظاهر آنها از بین می رود.
  2. می توانید در انتها خورشت را بچشید و با آبلیمو و کمی شکر مزه آن را بالانس کنید.
  3. در انتها به دلخواه می توانید از کمی خلال پسته برای تزئین استفاده کنید.
  4. این خورشت باید کم آب و غلیظ باشد پس از ابتدا آب زیادی نریزید و بگذارید مرغ خودش آب بی اندازد.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه