طرز تهیه کیک کاراملی بدون فر در قابلمه ساده و خوشمزه به روش کافی شاپی

دستور پخت کیک کاراملی

طرز تهیه کیک کاراملی

 

کیک کاراملی یکی ازا انواع کیک ها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و می توانید به راحتی در خانه با پودر کرم کارامل آماده که از لوازم قنادی ها می توانید تهیه کنید یک کیک فوق العاده برای عصرانه یا دورهمی خود پخت کنید. کیک کاراملی طعمی بسیار جذاب دارد و همه ی مواد به پیمانه گفته شده تا بتوانید به سادگی این کیک را در خانه بدون فر و در قابلمه پخت کنید. البته می توانید از فر یا توستر نیز استفاده کنید. بافت ایت کیک اسفنجی و بسیار پنبه ای می باشد. واژه کارامل از کلمه کالاملوس به معنی نیشکر گرفته شده است و انوا و اقسام مختلفی دارد. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک کاراملی بدون فر در قابلمه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک کاراملی به روش کافی شاپی

  • تخم مرغ ۴ عدد
  • شکر ۱ پیمانه
  • آرد ۲.۵ پیمانه
  • روغن مایع ۱ پیمانه
  • شیر ۱ پیمانه
  • پودر کرم کارامل ۱ بسته
  • بیکینگ پودر ۱ ق غذا خوری
  • وانیل ۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه کیک کاراملی خوشمزه بدون فر در قابلمه

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا تمام مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. سپس مواد لازم را با پیمانه یا لیوان دسته دار فرانسوی اندازه کنید. یک قابلمه ای به قطر ۱۸ سانت را انتخاب کنید و روی شعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود. آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید تا آرد سبک شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

داخل یک کاسه تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر بریزید و با همزن برقی به مدت ۵ دقیقه بزنید تا مخلوط کرمی رنگ و پفکی شود. می توانید از همزن دستی نیز استفاده کنید ولی باید زمان بیشتری هم بزنید تا مخلوط یکدست شود. سپس شیر را اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک کاراملی

در ادامه باید روغن مایع را نیز اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر مواد را هم بزنید. سپس پودر کرم کارامل را اضافه کنید و ۳۰ ثانیه دیگر مواد را هم بزنید. همزن را کنار گذاشته و مخلوط آرد را طی سه مرحله اضافه کنید به طوری که پف مود گرفته نشود و آرد داخل مایه کیک باز شود.

مرحله چهارم: پخت کیک کاراملی با فر و بدون فر

مایه کیک را داخل قابلمه گرم شده بریزید و قابلمه را سه بار به سطح بکوبید و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و برای ۵۵ دقیقه زمان دهید تا کیک پخته شود. حتما باید از شعله پخش کن برای پخت کیک استفاده کنید تا دما به طور یکسان پخش شود. برای پخت با فر نیز مواد کیک را داخل قالب گرد ریخته و به مدت ۴۵ الی ۵۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا کیک پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک کاراملی ساده با پودر کاراملی

  1. مخلوط کردن آرد و بیکینگ پودر باعث هوادهی به آرد و در نتیجه بافت عالی می شود.
  2. بعد از ۵۵ دقیقه با خلال دندان کیک را از مرکز چک کنید و اگر نیاز بود زمان بیشتری دهید.
  3. پودر کارامل را از لوازم قنادی ها تهیه کنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه کیک کاراملی بدون فر در قابلمه ساده و خوشمزه به روش کافی شاپی
4.5 (90%) 2 votes