طرز تهیه کیک گلابی و بادام با پف زیاد و پنبه ای به روش کافی شاپی

طرز تهیه کیک گلابی و بادام

 

کیک ها انواع و اقسام بسیار مختلفی دارند ولی کیک های میوه ای به شدت پر طرفدار هستند مخصوصا اگر طرفدار طعم گلابی باشید این کیک را دوست خواهید داشت زیرا طعم گلابی در آن فوق العاده می شود و شما می توانید داخل یک قالب ساده گرد این کیک را تهیه کنید و گلاب را برش بزنید و روی کیک قرار دهید و برای مجلسی تر شدن کیک از کمی بادام خلال یا پرک استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک گلابی و بادام را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

کره به دمای محیط رسیده۱۰۰ گرم
شکر دانه ریز ۱۲۰۱۲۰ گرم معادل ۳/۴ پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
آرد۲۰۰ گرم معادل ۱ و نیم پیمانه
وانیل۱/۴ ق چ
پودر بادامنصف پیمانه
بیکینگ پودر۲ ق چ سرصاف
ماستنصف پیمانه
پرک بادام۲ ق سوپ خوری
گلابی۲ عدد
شکر مازاد۱ ق سوپ خوری

طرز تهیه کیک گلابی و بادام

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود و بعد مواد گفته شده را به کمک پیمانه یا یک لیوان دسته دار فرانسوی اندازه گیری کنید، فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا برای ۱۵ دقیقه گرم شود.

مرحله دوم: آماده سازی گلابی

در ادامه گلابی ها را پوست کنده و از وسط دو نیم کرده و قسمت دانه‌های وسط آن را خارج کرده و داخل قابلمه قرار داده و یک قاشق شکر را روی گلابی‌ ها پاشیده و یک و نیم لیوان آب روی گلابی‌ ها ریخته و روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم تا گلابی‌ها پخته و ۳ قاشق شهد باقی بماند و از روی حرارت برداشته و کنار می‌گذاریم تا خنک شود.

مرحله سوم: هم زدن کره

کره‌ ی به دمای محیط رسیده و شکر دانه‌ ریز و وانیل را داخل کاسه‌ی همزن ریخته و می‌زنیم تا پوک و خامه‌ ای شود و تخم مرغ ها را یکی یکی افزوده و هر کدام را یک دقیقه هم می‌زنیم و بیکینگ پودر را روی ماست ریخته و همزده تا ماست کف کند و حباب ایجاد شود و به مواد تخم مرغی افزوده و آرد الک شده را اضافه کرده و همزده و در نهایت پودربادام را اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله چهارم: پخت کیک گلابی و بادام

حالا باید مواد مان را داخل قالب ۲۰ سانتی چرب و آرد پاشی شده ریخته و گلابی‌ های خنک شده را برش داده و مطابق تصویرروی مایه‌ ی کیک قرار داده و پرک بادام روی مایه‌ ی کیک ریخته و قالب را داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۷۰ درجه‌ی سانتیگراد به مدت تقریبی ۴۵ دقیقه یا تا زمانیکه تستر تمیز از کیک خارج شود،می‌پزیم و پس از پخت و طلایی شدن،از فر خارج کرده و پس از یک ربع خنک شدن در داخل قالب،کیک را از قالب خارج کرده و شربتی را که از پخت گلابی باقی مانده بود را روی گلابی‌ها ریخته و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک گلابی و بادام

  1. می توانید داخل قابلمه نیز این کیک را تهیه کنید، برای این کار باید مواد را داخل قابلمه ریخته و دمکنی قرار دهید و برای ۱ ساعت زمان دهید تا کیک پخته شود.
  2. برای این که روی کیک براق باشد کمی عسل رقیق کنید و روی کیک بزنید.
  3. بهتر است از گلابی های تازه و شیرین استفاده کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه کیک گلابی و بادام با پف زیاد و پنبه ای به روش کافی شاپی
5 (100%) 1 votes