طرز تهیه خورش ازگیل ژاپنی ساده و خوشمزه با مرغ و رب

طرز تهیه خورش ازگیل

 

یکی از خورشت های ایرانی می باشد که در کشور ژاپن نیز بسیار پر طرفدار است این میوه خوشمزه از ده هزار سال پیش در جنوب دریایی کاسپین در منطقه گیلان و قزوین کشت می شد و ۷۰۰ سال پیش از یونان به روم رسید. ازگیل که به زبان گیلکی به آن کونوس نیز گفته می شود بسیار مفید است و دارای خواص زیادی از جمله سلامت مغز، عملکرد عضلات، درمان کم خونی، تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش خستگی، بی خوابی را درمان می کند. شما این خورشت خوشمزه را می توایند با گوشت یا مرغ تهیه کنید و دقت کنید در انتهای پخت نباید زیاد آبکی باشد سپس این خورش خوشمزه را به همراه پلو زعفرانی میل کنید. امروز در پارسی دی خورش ازگیل ژاپنی با مرغ و رب را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

سینه مرغ۱ عدد
پیاز۲ عدد
ازگیل۴۰۰ گرم
سیر۲ حبه
شکر۲ ق غذا خوری
سرکه سیب۱/۲ پیمانه
رب۱  ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه،کاری، زیره،زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه خورشت ازگیل با مرغ و رب

مرحله اول: تفت دادن مرغ

ابتدا پیاز ها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل قابلمه ریخته و کمی تفت دهید تا سبک شود در ادامه سیرها را رنده کنید و به همراه پیاز تفت دهید تا بوی سیر خارج شود سپس مرغ را افزوده و به همراه پیاز و فلفل سیاه و کمی نمک تفت دهید تا مرغ تغییر رنگ دهد سپس ۱ لیوان آب روی مرغ ریخته و اجازه دهید تا مرغ پخته شود.

مرحله دوم: آماده سازی و افزودن ازگیل

ازگیل ها را خوب شسته و آنها را به دو نیم کنید و هسته آن را خارج کنید سپس داخل تابه کمی کره یا روغن ریخته سپس کمی زیره و ادویه کاری اضافه کنید و کمی که بوی ادویه ها بلند شد رب را افزوده و به همراه ازگیل تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود.

مرحله سوم: پخت خورش ازگیل

ازگیل را به مرغ اضافه کنید و اجازه دهید مرغ با حرارت کم پخته و ازگیل ها نیز نرم شوند در انتها برای طعم و چاشنی غذا سرکه را به همراه شکر اضافه کنید و هم بزنید و صبر کنید تا خورشت جا افتاده و آب آن کشیده شود سپس به همراه پلو و سالاد میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت خورشت ازگیل ژاپنی

  1. در صورت تمایل به جای مرغ از گوشت استفاده کنید و یا می توانید به صورت گیاهی پروتئین را حذف کنید.
  2. به جای سرکه سیب از سرکه خرما نیز می توانید اضافه کنید.
  3. میزان افزودن شکر بنا به ذائقه خودتان می باشد.
  4. می توانید ازگیل ها را ریزتر کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه