طرز تهیه کیک با آرد برنج و ماست با پف زیاد و پنبه ای با فر و بدون فر

طرز تهیه کیک با آرد برنج

 

یکی از کیک های بسیار خوشمزه و ساده است که قرار است بجای آرد سفید از آرد برنج استفاده شود. کیک با آرد برنج بسیار خوش طعم و خوش عطر می باشد. آرد برنج برای تهیه دسرهای مختلف و شیرینی و حلواها استفاده می شود. اما یکی از نکات مهم تهیه این کیک این است که فاقد گلوتن می باشد زیرا آرد برنج برای کسلنی که بیماری سلیاک دارند و به آرد گندم یا شیرینی پزی حساس هستند و گوارش آن ها با مشکل مواجه شده است می توانند این کیک را می توانید به راحتی تهیه کنید. آرد برنج به دلیل داشتن فیبر برای کسانی که کلسترول و قند خون دارند بسیار مفید است. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک با آرد برنج را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

آرد برنج۱ و ۳/۴ پیمانه
تخم مرغ۴ عدد
بیکینگ پودر۲ ق چای خوری
پودر هل یا وانیل۱/۴ ق چای خوری
شکر۱ پیمانه
ماست یا شیر۱ پیمانه
روغن مایع۱/۲ پیمانه
گلاب۳ ق غذا خوری
زعفران دم کرده۲ ق سوپ خوری

طرز تهیه کیک با آرد برنج و ماست با طعم زعفرانی با فر و بدون فر

مرحله اول: آماده سازی

برای تهیه این کیک مانند دیگر کیک ها باید مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. آرد برنج را با بیکینگ پودر مخلوط و سه بار الک کنید و کنار بگذارید. فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید. برای پخت بدون فر یک قابلمه را کمی چرب کنید و روی شعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ ها را به همراه هل یا وانیل ئ شکر داخل یک کاسه ریخته و با همزن برقی هم به مدت ۵ دقیقه هم بزنید تا تخم مرغ ها کرمی رنگ و حجیم شوند. روغن مایع را اضافه کنید و در حد مخلوط شدن مواد را هم بزنید. در ادامه ماست یا شیر را به همراه گلاب و زعفران دم کرده اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک با آرد برنج

در ادامه مواد را در حد مخلوط کردن هم بزنید. در ادامه مخلوط آرد را اضافه کنید و با لیسک مواد را فولد کنید. مایه این کیک کمی شل و روان است که کاملا طبیعی است و به هیچ عنوان آرد اضافه تر از مقدار گفته شده اضافه نکنید. سپس در قالب دلخواه و یا در قابلمه بریزید.

مرحله چهارم: پخت کیک با آرد برنج بدون فر در قابلمه به روی گاز

برای پخت بدون فر بعد از ریختن مایه کیک در قالب سه بار آن را به سطح بکوبید و قابلمه را روی شعله پخش کن قرار دهید و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و برای ۵۰ الی ۶۰ دقیقه بگذارید تا کیک پخته شود. سپس از داخل قابلمه خارج کنید و به دلخواه تزئین کنید.

مرحله پنجم: پخت کیک با آرد برنج با فر

برای پخت کیک با فر باید داخل یک قالب میان تهی یا ساده کاغذ روغنی انداخته و مواد را داحل قالب ریخته و در فر از قبل گرم شده به مدت ۴۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک با آرد برنج با فر و در قابلمه

  1. آرد برنج به دلیل خاصیتی که دارد چسبندگی بیشتری دارد پس قابل را خوب چرب کنید.
  2. از آرد برنج مرغوب استفاده کنید.
  3. این مواد برای قالب ۲۰ تا ۲۲ سانت استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
6
دیدگاه