طرز تهیه شیروان پلو ساده و خوشمزه و مجلسی با مرغ مرحله به مرحله

طرز تهبه شیروان پلو

 

پلو ارمنی یکی از انواع پلو ها می باشد که در واقع یک نوع ته انداز می باشد. این پلو خوشمزه با گوجه فرنگی تهیه می شود و بسیار خوشمزه است. شیروان پلو فوق العاده خوشمزه است و شما می توانید از سینه مرغ یا بال و کتف استفاده کنید. برای تهیه پلو های سنتی بهتر است از ترکیب برنج ایرانی و دودی استفاده کنید تا عطر و طعم آن را بیشتر کنید. یک غذای ساده که می تواند تبدیل به یک غذای فوق العاده سریع و خوشمزه شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه شیروان پلو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

بال مرغ۷ عدد
گوجه فرنگی۴ عدد
برنج۳ پیمانه
پیاز داغ۲ ق غذا خوری
نعنا خشک۲ ق غذا خوری
زعفران دم کردهبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، ادویه پلوییبه مقدار لازم

طرز تهیه شیروان پلو

مرحله اول: آماده سازی مرغ

ابتدا باید مرغ را مرینت کنید. برای مزه دار کردن مرغ که می توانید از بال یا ران و یا سینه خرد شده مرغ استفاده کنید. مرغ ها را داخل کاسه ریخته و به آن کمی زعفران و ادویه اضافه کنید و برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید مزه ها به خورد هم برود.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

گوجه ها را پوست بگیرید و یا رنده کنید و یا با کمک غذاساز آن را پوره کنید. سپس داخل قابلمه ریخته و به همراه کمی کره تفت دهید تا آب گوجه کشیده شود. سپس به آن کمی فلفل سیاه و زردچوبه و پیاز داغ اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا یکدست شوند.

مرحله سوم: افزودن برنج

در ادامه نعنا خشک را به مواد پوره اضافه کنید و کمی تفت دهید و حالا برنج از قبل خیس خورده با کمی نمک را اضافه کنید و به همراه مواد کمی تفت دهید تا مقداری نرم و آب گوجه کشیده شود. در انتها کمی ادویه پلویی و زعفران دم کرده اضافه کنید.

مرحله چهارم: پخت شیروان پلو

در ادامه کف قابلمه مورد نظر کمی روغن ریخته و مرغ های مزه دار شده را کف قابلمه بچینید و برنج را روی مرغ بریزید و حالا ۱ پیمانه آب به همراه روغن روی برنج ریخته و حرارت را زیاد کنید تا شروع به جوش آمدن کند سپس با حرارت کم شیروان پلو را دم بگذارید. سپس روی دیس برگردانید و با سالاد شیرازی میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت شیروان پلو

  1. به دلخواه می توانید به مواد کمی رب اضافه کنید تا پلو خوش رنگ شود.
  2. این پلو باید ۱.۵ حداقل دم بکشد.
  3. در انتها می توانید کمی کره و زعفران روی پلو بریزید.
  4. می توانید به دلخواه پوست گوحه فرنگی را بگیرید برای این کار گوجه ها را بلانچ کنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه شیروان پلو ساده و خوشمزه و مجلسی با مرغ مرحله به مرحله
4.5 (90%) 2 votes