طرز تهیه خورش کرفس با غوره مجلسی جاافتاده و خوشرنگ و آسان

طرز تهیه خورش کرفس با غوره

 

یکی از خورشت های بسیار ساده و خوشمزه است که از غوره برای طعم دار کردن و چاشنی نهایی آن استفاده می شود. خورش کرفس یک خورشت فوق العاده خوشمزه است که می توانید با گوشت یا مرغ تهیه کنید. این خورشت دارای طعمی فوق العاده است که می توانید همراه با یک پلو زغفرانی میل کنید. اما برای غوره می توانید از غوره فریزر شده یا تازه یا کنسرو آن استفاده کنید تا از طعم و مزه جدید این خورش لذت ببرید. شما بنا به ذائقه خود می توانید مقدار غوره را کم و زیاد کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه خورش کرفس با غوره را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

گوشت خورشتی۲۵۰ گرم
پیاز بزرگ۱ عدد
نعنا و جعفری۳۰۰ گرم ( جعفری ۲۰۰ گرم و نعنا ۱۰۰ گرم)
کرفس۳۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی۱ ق غذا خوری
غوره۵۰ گرم
آب غوره۱ ق غذا خوری
برگ کرفس۵۰ گرم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه خورش کرفس با غوره مجلسی و خوشرنگ

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا سبزی نعنا و جعفری را پاک کنید و بشورید و به صورت ساطوری خیلی ریز خرد کنید. کرفس را پاک کنید و به اندازه دلخواه خرد کنید و چندین بار بشورید و داخل آبکش قرار دهید. برگ کرفس را نیز بعد از پاک کردن و خشک شدن ساطوری ریز خرد کنید.

مرحله دوم: تفت دادن سبزی

در ادامه جعفری و نعنا و برگ کرفس را داخل یک تابه ریخته و کمی بدون افزودن روغن تفت دهید تا آب اضافی آن ها تبخیر شود. در ادامه روغن اضافه کنید و با حرارت ملایم تفت دهید تا کم کم سرخ و از خامی خارج شود. دفت کنید حرارت بالا نباشد وگرنه نعنا تلخ می شود.

مرحله سوم: تفت دادن گوشت

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و به صورت نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی زردچوبه تفت دهید تا از خامی خارج شود. در ادامه گوشت خورشتی خرد شده را اضافه کنید و به همراه پیاز خوب تفت دهید تا خوب سرخ شوند. به گوشت کمی فلفل سیاه بزنید و کرفس خرد شده را به همراه رب اضافه کنید و کمی تفت دهید تا کرفس ها در حین پخت حالت خود را از دست ندهند.

مرحله چهارم: تهیه خورش کرفس با غوره

در ادامه سبزی های سرخ شده را به همراه ۲ پیمانه آب جوش اضافه کنید و درب قابلمه را قرار دهید تا گوشت خوب پخته و خورش جا افتاده شود. در نیم ساعت انتهای نوبت اضافه کردن غوره می باشد. غوره را به همراه آب غوره و نمک به خورش اضافه کنید و مزه ها را اندازه کنید. به همین راحتی خورش کرفس با غوره ما آماده شده است به همراه برنج سرو کنید. نوش جان

فوت و فن هیا دستور پخت خورش کرفس با غوره و گوشت

  1. می توانید سبزی کرفس سرخ شده را به صورت آماده از بیرون تهیه کنید.
  2. می توانید بجای گوشت از مرغ خرد شده نیز استفاده کنید.
  3. مقدار غوره را می توانید کم و زیاد کنید.

همچنین ببینید

از
3
دیدگاه