طرز تهیه خورش کرفس با لوبیا ساده، مجلسی و لذیذ با گوشت

طرز تهیه خورش کرفس با لوبیا

 

یکی از انواع خورشت های سنتی ایرانی می باشد که بسیار خوشمزه است و با لوبیا چیتی و گاها لوبیا قرمز تهیه می شود و طعم و مزه بسیار خوبی دارد شما می توانید این خورشت را با مرغ یا گوشت قرمز تهیه کنید. خورشت کرفس با لوبیا را حتما تست کنید طعم و مزه نوستالوژیک دارد و شما می توانید بنا به سلیقه خود مقدار لوبیا را در این خورش کم و زیاد کنید همچنین می توانید خورش کرفس با لوبیا را برای مهمانی نیز آماده کنید این خورشت همانند دیگر خورشت ها باید آرام پخته شود تا جا افتاده شده و به روغن بیفتد. امروز در پارسی دی طرز تهیه خورش کرفس با لوبیا و گوشت را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

گوشت خورشتی۲۵۰ گرم
کرفس۲۵۰ گرم
نعنا و جعفری خرد شده به همراه برگ کرفس۲۵۰ گرم
لوبیا چیتی یا قرمز۱ پیمانه
پیاز۱ عدد
رب۱ ق غذا خوری
زعفرانبه مقدار لازم
آبغوره یا آب نارنج۲  ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه خورش کرفس با لوبیا و گوشت

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا لوبیا چیتی یا لوبیا قرمز را از شب قبل خیس کنید و چندین بار آبش را تعویض کنید سپس سبزی نعنا و جعفری را ساطوری ریز خرد کنید و بعد کرفس را پاک کنید و برگ و ساقه را جدا کنید و خرد کنید و در ادامه نعنا و جعفری و برگ کرفس را کمی تفت دهید تا از خامی خارج شود.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز و گوشت

پیاز را نگینی ریز خرد کنید و داخل قابلمه به همراه کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک شود سپس گوشت را اضافه کنید و به همراه پیاز و کمی فلفل سیاه تفت دهید تا گوشت خوب سرخ و رنگ آن تغییر کند.

مرحله سوم: افزودن لوبیا قرمز

سبزی را افزوده و بعد لوبیا خیس خورده را نیز اضافه کنید و در ادامه رب را به همراه کمی زعفران اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود و مواد با هم تفت بخورند سپس چند لیوان آب جوش داخل قابلمه بریزید.

مرحله چهارم: پخت خورش کرفس با لوبیا

وقتی خورش به جوش خوردن افتاد حرارت را کم کنید و بگذارید تا گوشت و لوبیا پخته و جا افتاده شود سپس وقتی گوشت پخته شد نمک خورشت را اندازه کنید و آبغوره یا آب نارنج را افزوده و بگذارید برای ۲۰ دقیقه دیگر نیز جا افتاده شود سپس به همراه برنج سرو کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت خورش کرفس با لوبیا

  1. میزان ترشی خورش کرفس با لوبیا بستگی به ذائقه شما دارد می توانید کمتر یا بیشتر بریزید.
  2. افزودن رب دلخواه است و قابل حذف است.
  3. میزان سرخ شدن سبزی بسته به سلیقه شما می باشد می توانید همانند قورمه سبزی بیشتر سرخ کنید تا خورشت تیره تری داشته باشید.
  4. میزان نعنا و جعفری باید ۳ به ۱ باشد و یا می توانید از سبزی خشک بجای سبزی تازه نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه