طرز تهیه خورش به با لپه و رب انار لذیذ و مجلسی و خوش طعم

دستور پخت خورش به با لپه

طرز تهیه خورش به با لپه

 

خورش به با لپه یکی از خورشت های بسیار مجلسی و پاییزی می باشد که همزمان با رسیدن به این خورش خوشمزه تهیه می شود و همان طور که مشخص است از لپه برای تهیه این خورش استفاده شده است که طعم و مزه این خورش را بی نظیر می کند و آن را تبدیل به یکی از خورشت های مجلسی می کند که شما می توانید در مهمانی و مجالس استفاده کنید. اما برای چاشنی خورش به با لپه بیشتر از آلو استفاده می شود تا ملسی پیدا کند و یا شما می توانید از کمی شکر یا آبلیموترش برای بالانس کردن مزه ها استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه خورش به با لپه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه خورش به با لپه و رب انار

  • گوشت خورشتی ۳۰۰ گرم
  • به ۳ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • لپه ۱/۲ پیمانه
  • آلو ۱۰ عدد
  • رب گوجه ۱ ق غذا خوری
  •  رب انار ۲ الی ۳ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه خورش به با لپه با گوشت گوسفندی و آلو خورشتی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید آلو ها را با کمی آب خیس کنید و کنار قرار دهید تا نرم شود. گوشت خورشتی را خرد کنید. پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی زردچوبه و روغن داخل قابلمه کمی تفت دهید تا سبک شود و بعد گوشت و ادویه ها را اضافه کنید و گوشت را خوب سرخ کنید تا تغییر رنگ دهد.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز و مرغ

در ادامه لپه را از ۱ ساعت قبل خیس کنید تا آب را به خودش جذب کند و در ادامه می توانید برای گرفتن بوی زهم لپه یک بار آن را بجوشانید. لپه را اضافه کنید و تفت دهید تا در هنگام پختن وا نرود و شکل ظاهر آن تغییر پیدا نکند سپس رب را افزوده و کمی تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود.

مرحله سوم: پخت گوشت

در ادامه باید رب انار را اضافه کنید و کمی تفت دهید و بعد روی مواد آب جوش بریزید و بگذارید تا گوشت و لپه پخته شوند، می توانید برای تسریع در زمان پخت از زودپز استفاده کنید و یا بگذارید خورش به با لپه روی حرارت کم پخته تا جا افتاده شود.

مرحله چهارم: تهیه خورش به با لپه

در انتها باید به را پوست بگیرید و خرد کنید و داخل تابه کمی تفت دهید و به خورش اضافه کنید و هم بزنید و بعد آلو ها را به همراه همان آبی که خیس شده اضافه کنید و برای نیم ساعت زمان دهید تا به و آلو خوب پخته شود و در انتها مزه ها و میزان نمک را اندازه کنید و به همراه پلو سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه خورش به با لپه با رب انار و گوشت

  1. می توانید در آخر کمی شکر یا آبلیموترش تازه استفاده کنید.
  2. به دلخواه می توانید طی دو مرحله زعفران اضافه کنید.
  3. حرارت را کم کنید تا غذا روغن بی اندازد.
  4. می توانید برای پخت گوشت از یک چوب دارچین استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه