طرز تهیه دسر خرمالو ساده و خوشمزه با شیر و بستنی و ژلاتین

طرز تهیه دسر خرمالو

 

یکی از دسرهای پاییزی بسیار خوشمزه می باشد و مخصوص افرادی است که عاشق طعم و مزه خرمالو است و شما با افزودن کمی ژلاتین می توانید این دسر را به صورت قالبی تهیه کنید و یا می توانید به صورت لایه لایه و تک نفره این دسر را تهیه کنید این دسر بسیار برای شب یلدا و دورهمی ها بسیار مناسب است. دسر خرمالو از خواص خوب خرمالو بهره مند و یک مسکن و معجون بسیار خوشمزه است از خواص خرمالو می توان به منبع خوبی از ویتامین C، خرمالو آرام کننده سکسکه و به طور چشمگیری برای بند آمدن خونریزی مفید است. امروز در پارسی دی طرز تهیه دسر خرمالو با شیر و بستنی و ژلاتین را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

خرمالو رسیده۶ عدد
شیر۱.۵ پیمانه
شکر۱/۲ پیمانه
خامه صبحانه۱۰۰ گرم
بستنی وانیلی۱/۲ پیمانه
پودر ژلاتین۳ ق غذا خوری
وانیل۱ ق چای خوری

طرز تهیه دسر خرمالو با بستنی و شیر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا خرمالو را خوب شسته و خشک کنید سپس به کمک غذاساز و گوشت کوب برقی پوره کنید می توانید پوست خرمالو را جدا کنید سپس پوره کنید و یا با پوست پوره کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن شیر و شکر

۱ پیمانه از شیر را به همراه شکر داخل قابلمه ریخته و وانیل را اضافه کنید و روی حرارت ملایم بزارید و هم بزنید نباید اجازه دهید خیلی بجوشد در حدی که ذرات شکر ذوب شود کافی می باشد.

مرحله دوم: افزودن پوره

مابقی شیر را با پودر ژلاتین حل کنید و روی حرارت غیر مستقیم بخار آب قرار دهید تا ذرات حل شود می توانید ۱ دقیقه در مایکروفر قرار دهید سپس به مخلوط شکر و شیر افزوده و در ادامه پوره خرمالو و خامه و بستنی را اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه دسر خرمالو

در هنگام افزودن خامه بهتر است ابتدا داخل کاسه ریخته و با چنگال هم بزنید سپس اضافه کنید، قالب های مورد نظر را آماده کنید نیازی به چرب کردن نیست مایه دسر را داخل قالب ریخته و برای ۷ الی ۸ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرید سپس به دلخواه با تکه های خرمالو تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت دسر خرمالو با بستنی

  1. میزان افزودن شکر به شیرینی خرمالو بستگی دارد می توانید کمتر یا بیشتر برسید.
  2. حتما از خرمالو رسیده استفاده کنید.
  3. می توانید بستنی را حذف کنید و مقدار خامه را ۲۰۰ گرم کنید.
  4. قالب سیلیکونی گزینه بسیار مناسبی برای این دسر است.
  5. بجای خامه از شیرعسلی نیز می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه