طرز تهیه شکلات بونتی خانگی خوشمزه و بسیار آسان با پودر نارگیل

طرز تهیه شکلات بونتی

 

یکی از انواع شکلات های بسیار خوشمزه و جذاب است که می توانید خیلی راحت و آسان آن را در خانه تهیه کنید و از طعم و مزه آن لذت ببرید. این شکلات مانند بسیاری از شکلات های خوشمزه دیگر بسیار طعم عالی دارد و همچنین طعم نارگیل در این شکلات عطر و مزه آن را دو برابر کرده است. اما شکالات بونتی در سال ۱۹۳۶ توسط پیتر پل معرفی شد و در سال های بعد نسحه های مختلف از آن رو نمایی شد. این شکلات ابتدا در انگلیس و کانادا فروخته می شود و بیشتر با شکلات شیر رنگ کاور شده بود که بعدها به نسخه فعلی رسیدند و آن را تبدیل به یکی از بهترین شکلات های دنیا کردند. می توانید شکلات بونتی را برای فرزندان خود به عنوان تنقلات داخل خانه تهیه کنید. بافت این شکلات نرم و کشدار است و مغز آن از نارگیل می باشد که ترکیب این دو باهم بسیار هوس انگیز است. شکلات بونتی در همه جای دنیا طرفداران خاصی دارد برای همین پیشنهاد می کنیم حتما آن را تهیه کنید و لذت ببرید. امروز قصد داریم طرز تهیه شکلات بنتی خانگی را در پارسی دی به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم 

پودر نارگیل پر چرب۲/۵ پیمانه
شیر عسلی۱ پیمانه
شکلات سکه ای۱ بسته

طرز تهیه شکلات بونتی با پودر نارگیل

مرحله اول: آماده سازی مواد

کتری را روی حرارت قرار دهید تا آب جوش شود. شکلات های سکه ای یا چیپسی را داخل ظرف بریزید و بگذارید روی بخار کتری تا به روش بن ماری ذوب شوند. تا زمان ذوب شدن شکلات ها آن ها را هم بزنید تا به طور یکدست ذوب شوند. یا می توانید برای ۱ دقیقه داخل مایکروفر قرار دهید تا بن ماری شوند.

مرحله دوم: آماده سازی نارگیل

در ظرف مناسب، شیر عسلی را به همراه پودر نارگیل بریزید و با لیسک خیلی خوب هم بزنید تا مواد کاملا مخلوط شوند. ترکیب مواد باید حالت منسجم باشد ولی با بافت نرمی پیدا کند و وقتی گلوله ای از مواد بر می دارید یک ترکیب لطیف در اختیار داشته باشید. سپس داخل یک قالب دلخواه یا یک ظرف مناسب کاغذ روغنی قرار دهید و ترکیب بدست آمده را داخل آن بریزید و با پشت قاشق یا لیسک، فشار دهید تا مواد منسجم و سطح آن صاف شود و به مدت زمان ۱ ساعت داخل فریزر قرار دهید.

مرحله سوم: آماده سازی شکلات بونتی

بعد از یک ساعت قالب را از فریزر خارج کنید و آن را از قالب بیرون آورید و روی سطح تمیز برای برش زدن قرار دهید. با استفاده از یک چاقوی تمیز و تیز، نارگیل ها را به اندازه و سایر دلخواه برش بزنید. ما آن ها را به صورت مکعبی برش دادیم تا شکل و فرم شکلات های آماده داخل مغازه را داشته باشد. سپس بعد از برش زدن همه آن ها، ترکیب نارگیل منسجم شده را داخل ظرف شکلات کاکائویی بن ماری شده قرار دهید و با آن کاور کنید.

مرحله چهارم: سرو شکلات بونتی

حالا داخل سینی مناسب کاغذ روغنی قرار دهید و شکلات ها را با کمک کفگیر بردارید و به ترتیب داخل سینی و روی کاغذ روغنی بچینید. سینی را به مدت ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا شکلات ها سفت شود و شکلات ها خودش را بگیرد. بعد از این زمان، آن ها را از یخچال بیرون آورید و داخل ظرف مناسب سرو کنید. شکلات بونتی شما آماده است. نوش جان.

فوت و فن های دستور تهیه شکلات بونتی ساده و فوری

  1. مواد اولیه را به هیچ عنوان جایگزین نکنید.
  2. برای تزئین می توانید مقداری شکلات بن ماری کنید روی شکلات طرح بزنید.
  3. می توانید به دلخواه با کمک شکلات چیپسی سفید ذوب شده روی شکلات ها را تزئین کنید.
  4. شکلات سکه ای برای بن ماری کردن بهترین گزینه می باشد.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه