طرز تهیه کیک پلنگی [ببری] خانگی ساده و خوشمزه با فر و بدون فر

طرز تهیه کیک پلنگی

 

یکی از انواع کیک های خوشمزه ی ترکیه می باشد که ظاهر بسیار جذاب و شیک دارد و می توانید در مهمانی ها و دورهمی های خود این کیک زیبا و جذاب را که از لحاظ ظاهری متفاوت است و با استفاده از قیف هایی که از خمیر کاکائویی پر شده است طرح دهید و این کیک پلنگی را تهیه کنید. طعم و مزه کیک پلنگی مانند کیک های دیگر عالی و لذیذ می باشد و می توانید آن را خیلی سریع و آسان و با مواد اولیه کم و قابل دسترس تهیه کنید و همراه چای و قهوه داغ نوش جان کنید. این کیک جذاب با ۴ تخم مرغ تهیه می شود و پف این کیک بسیار خوب است و حتی به عنوان کیک تولد هم مورد استفاده است. پیشنهاد می کنیم حتما آن را پخت کنید و لذت ببرید. امروز قصد داریم طرز تهیه کیک پلنگی خانگی با فر و بدون فر را در پارسی دی به شما آموزش دهیم با ما همراه باشید.

مواد لازم

تخم مرغ۴ عدد
شکر دانه ریز۱ پیمانه
روغن۱/۲ پیمانه
بیکینگ پودر۲/۵ ق چای خوری
وانیل۱/۴ ق چای خوری
آرد سفید قنادی۳/۴ پیمانه
پودر کاکائو۲/۵ ق چای خوری
آب ولرم۱/۲ پیمانه

طرز تهیه کیک پلنگی ساده و خوشمزه با فر و بدون فر

مرحله اول: آماده سازی مواد

مواد کیک را از یخچال خارج کنید تا هم دمای محیط شوند.در ظرف مناسب آرد را به همراه بیکینگ پودر و وانیل باهم مخلوط کنید و آن ها را ۳ بار الک کنید. تخم مرغ های هم دمای محیط شده را بشکنید و در ظرفی، سفیده و زرده را از هم جدا کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: ترکیب مواد

در کاسه ای بزرگ، زرده تخم مرغ جدا شده را به همراه شکر بریزید و با همزن برقی به مدت ۵ دقیقه خوب هم بزنید تا رنگ آن کرم شود و تخم مرغ و شکر پف کنند. بعد از این که تخم مرغ ها حجیم شدند نوبت اضافه کردن آب ولرم و روغن می باشد. آن ها را به ترتیب اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا مواد باهم ترکیب شوند. در این مرحله آرد و ترکیب الک کرده را به مواد کم کم اضافه کنید و این بار با همزن دستی یا لیسک در یک جهت هم بزنید. در حدی که فقط مواد باهم ترکیب شوند. هم زدن با همزن برقی و هم چنین هم زدن زیاد باعث می شود پف کردن کیک کم شود.

مرحله سوم: اضافه کردن سفیده تخم مرغ

در ظرف مناسب، سفیده تخم مرغ و با مقدار خیلی کم نمک با همزن برقی هم بزنید تا کاملا پف کند و سفت شود. این کار را انقدر انجام دهید تا سفیده تخم مرغ سفت و حجیم شود و حالت چسبندگی بگیرد. سپس سفیده حجیم شده را به مواد از قبل مخلوط شده اضافه کنید و به آرامی با لیسک در یک جهت هم بزنید و با مواد مخلوط کنید تا یکدست شوند.

مرحله چهارم: آماده سازی کیک پلنگی

با استفاده از قاشق مربا خوری، ۳ قاشق از مواد کیک را در ظرف کوچک بریزید و با استفاده از قاشق دیگر ۴ قاشق از مواد را به ظرف دیگر بریزید. پودر کاکائو را به ظرفی که ۴ قاشق مواد کیک ریخته اید اضافه کنید و ۲ قاشق چای خوری آب اضافه کنید و باهمزن دستی هم بزنید تا مواد باهم مخلوط شوند. سپس نصف قاشق چای خوری و پودر کاکائو را به ظرفی که ۳ قاشق از مواد کیک را ریخته اید اضافه کنید و هم بزنید تا مواد باهم ترکیب شوند. مواد داخل ۲ کاسه را داخل ۲ قیف یکبار مصرف جدا بریزید.

مرحله پنجم: طرح پلنگی به قالب

قالب کیک را بیاورید و فقط کف قالب را چرب کنید و دقت کنید که دیواره های قالب چرب نشود. قالب را روی حرارت غیر مسقیم قرار دهید. می توانید از شعله پخش کن روی گاز با حرارت کم استفاده کنید و قالب را روی شعله پخش کن بگذارید و سپس با استفاده از قیف های کنار گذاشته طرح پلنگی را به کف قالب و دیواره های قالب شکل دهید. برای این کار اول قیف که کاکائو کمتر ریخته شده و کمرنگ تر است را به صورت دایره و به صورت پراکنده در کف قالب بریزید و با خلال دندان به آن ها فرم دهید و دور آن را به کمک قیفی که کاکائو بیشتر دارد بکشید تا شکل پلنگی آماده شود.

مرحله آخر: پخت کیک پلنگی با فر و بدون فر

فر را با دمای ۱۷۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. بعد از طرح زدن به قالب، مواد کیک کنار گذاشته شده را به قالب اضافه کنید و طرح زدن را دوباره روی خمیر انجام دهید تا همه قسمت های کیک طرح دار شوند. سپس قالب را به آرامی داخل فر به مدت ۴۰ دقیقه قرار دهید تا کیک پف کند و بپزد  برای پخت کیک پلنگی بدون فر باید یک قابلمه را روی شعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود و بعد همانند مرحله پنجم مواد را داخل قابلمه بریزید و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و به مدت ۵۰ دقیقه بگذارید تا کیک پخته شود. بعد از این زمان کیک پلنگی اماده است. کیک را از دیواره های قالب جدا کنید و برگردانید و اجازه دهید تا خنک شود. نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت کیک پلنگی یا ببری خانگی

  1. می توانید داخل فر، یک کاسه آب قرار دهید تا کیک شما نرم تر شود.
  2. اگر هنگام اضافه کردن آرد متوجه شدید که مواد سفت شده است دیگر مابقی آرد را اضافه نکنید.
  3. مواد کیک مانند تخم مرغ را به دمای محیط برسانید.
  4. گرم کردن قالب موقع کیک باعث می شود تا طرح شما با مواد کیک مخلوط نشود.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه