طرز تهیه جار کیک لبو خوشمزه و ساده با فیلینگ مخصوص بدون فر

طرز تهیه جار کیک لبو

 

یکی از ایده های بسیار خوب برای مهمانی و تولد ها می باشد که می توانید به راحتی تهیه کنید. جار کیک یک نوع دسر است که داخل لیوان های تک نفره یا شیشه های جداگانه برای دادن هدیه دادن بسیار مناسب است. اما این ایده ناب و ابتکاری برای پذیرایی و مهمانی مناسب است. برای تهیه این جار کیک جذاب و خوشمزه نیاز به کیک شیفون ساده دارید که می توانید خود در منزل تهیه کنید یا می توانید از کیک ساده آماده استفاده کنید و برش بزنید. اما کرم لبو برای بین این کیک انتخاب کردیم که در زمستان و پاییز همزمان با رسیدن لبو ایده بسیار خوبی است. می توانید برای تزئین از برش های لبو پخته و یا مارشمالو استفاده کنید. جار کیک لبو را می توانید برای ولنتاین برای کسی که دوستش دارید تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه جار کیک لبو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

کیک شیفون یا اسفنجیبه مقدار لازم
پنیر ماسکارپونه۱۰۰ گرم
خامه صبحانه۳۰ گرم
پودر قند۲۰ گرم
خامه قنادی۱۵۰ گرم
پودر ژلاتین۵ گرم
پوره لبو۱۲۰ گرم
وانیل۱/۴ ق چای خوری
شکلات چیپسی۱/۴ پیمانه

طرز تهیه جار کیک لبو با کرم مخصوص

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا کیک مورد نظر را که می توانید یک ساده یا کیک یک تخم مرغی تهیه کنید. شیشه ها و یا لیوان مورد نظر را آماده کنید. کیک را با توجه با اندازه شیشه قالب بزنید. لبو را بگذارید با کمی آب پخته شود و بعد پوست لبو را جدا کنید و داخل میکسر ریخته و پوره کنید. ژلاتین را روی چند قاشق آب سرد ریخته تا اسفنجی شود. سپس بن ماری کنید و بگذارید تا خنک شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه پنیر ماسکارپونه را با پودر قند و وانیل را داخل یک کاسه ریخته و با همزن برقی بزنید تا یکدست و خوب مخلوط شود. پوره لبو را اضافه کنید و هم بزنید. در ادامه ژلاتین خنک شده را به مواد اضافه کنید و همزن مواد را خوب هم بزنید. در ادامه خامه قنادی را از قبل با همزن بزنید تا فرم بگیرید.

مرحله سوم: تهیه فیلینگ جار کیک

در ادامه خامه قنادی فرم گرفته را اضافه کنید و هم بزنید. در انتها شکلات چیپسی را به دلخواه اضافه کنید و با لیسک یا همزن با دور کند مواد را هم بزنید. حالا فیلینگ مخصوص جار کیک ما آماده شده است. آن را داخل قیف پلاسیتکی ریخته و سر قیف را کمی قیچی کنید و داخل لیوان قرار دهید.

مرحله چهارم: تهیه جار کیک لبو

کیک برش خورده را داخل لیوان قرار دهید و روی آن کمی فیلینگ لبو را بریزید و یکبار دیگر این مرحله را تکرار کنید. در انتها به دلخواه از لبو یا شکلات استفاده کنید و جار کیک را تزئین کنید. می توانید قاشق را با روبان به دور لیوان ببندید و برای ۱ ساعت داحل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرید. نوش جان

فوت و فن های دستور پحن جار کیک لبو

  1. می توانید این دسر را داخل رینگ گرد تهیه کنید ولی برای اینکه قالبی تر خارج شود باید مقدار ژلاتین را ۱۰ گرم بریزید.
  2. می توانید از کیک رنگی یا ساده استفاده کنید.
  3. خامه قنادی را از قبل در دمای محیط قرار دهید تا ذوب شود.

همچنین ببینید

طرز تهیه جار کیک لبو خوشمزه و ساده با فیلینگ مخصوص بدون فر
5 (100%) 2 votes