طرز تهیه جار کیک ردولوت شیک و ساده مناسب ولنتاین و تولد

 

جار کیک ردولوت

 

جار کیک ها جدید ترین و ترند ترین مدل تهیه کیک های خانگی هستند که به معنی کیک داخل شیشه یا ظرف های یک بار مصرف است و به صورت تک نفره سرو می شود یکی از جار کیک های محبوب بخصوص برای مناسبت های خاص مثل سالگرد ازدواج و ولنتاین یا تولد بهترین گزینه است و شما می توانید بین لایه های کیک را با خامه قنادی یا کرمفیل تزیین کنید و این جار کیک زیبا و شکیل را با کسی که دوستش دارید میل کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه جار کیک ردولوت را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه کیک خیس شکلاتی

 

مواد لازم

تخم مرغ۳ عدد
وانیل۱/۲ ق چای خوری
شکر۱ پیمانه سر خالی
آرد۱ پیمانه
بیکینگ پودر۱ ق چای خوری
شیر۱/۲ پیمانه
سرکه۱ ق چای خوری
روغن۱/۲ پیمانه
رنگ ژله ای قرمزبه مقدار لازم

 

همچنین ببینید: طرز تهیه کیک هویج

 

طرز تهیه جار کیک ردولوت

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند برای تهیه کیک ردولوت نیاز به باترمیلک دارید ولی چون در ایران موجود نیست خیلی راحت می توانید شیر و سرکه را باهم ترکیب کنید و کنار قرار دهید تا شیر بریده شود به این مخلوط باترمیلک گفته می شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه باید تخم مرغ و وانیل و شکر را باهم همزن برقی برای ۵ دقیقه بزنید تا کرمی رنگ و کشدار و روشن شود و حتما بین هم زدن دورگیری کنید تا بوی زهم تخم مرغ گرفته شود و در ادامه باید باترمیلک تهیه شده در مرحله اول را به همراه روغن اضافه کنید و با افزودن هر کدام ۳۰ ثانیه هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

در ادامه باید رنگ قرمز را اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید تا به رنگ دلخواه برسد و بعد آرد و بیکینگ پودر را که از قبل سه بار الک کردید طی سه مرحله به مواد اضافه کنید و با لیسک به آرامی هم بزنید تا مواد یکدست شود.

مرحله چهارم: تهیه جار کیک ردولوت

مواد کیک را داخل یک قالب مریع یا مستطیل بریزید و سه بار به سطح بکوبید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۴۰ الی ۵۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا پخته شود و بعد کیک را اندازه ظرف جار کیک خود برش بزنید و روی آن را کمی مرطوب کنید و خامه قنادی زده شده را پاپپ کنید و روی آن مقداری کیک را با دست پودر کنید و بریزید. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه کیک اسفنجی

 

فوت و فن های دستور پخت جار کیک ردولوت

  1. از رنگ قرمز با کیفیت استفاده کنید و در این رسپی نیازی به پودر کاکائو نیست.
  2. شما می توانید کیک را به صورت یک لا یا به صورت لایه لایه برش بزنید و بین آن خامه قرار دهید.
  3. می توانید بجای خامه قنادی از کرمفیل های وانیلی آماده استفاده کنید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه کاپ کیک

 

 

از
2
دیدگاه