طرز تهیه آش هندی ساده و خوش طعم با بلغور و عدس مرحله به مرحله

طرز تهیه آش هندی

 

یکی از آش های بسیار خوشمزه و تند و تیز و پر ادویه  می باشد. آش هندی یکی از انواع آش های خوشمزه و مقوی است که خیلی راحت و آسان تهیه می شود و می توانید این آش تند و تیز را به صورت داغ در این سرمای زمستانی نوش جان کنید و لذت این آش و این هوای سرد را ببرید و در کنار عزیزان تان لذت ببرید. آش هندی به دلیل وجود بلغور گندم دارای خواص زیادی از جمله افزایش میزان گردش خون، کاهش وزن، تقویت استخوان و محافظت از قلب اشاره کرد. همچنین وجود عدس در این آش دارای مواد مغذی مانند داشتن آهن، بهبود گوارش و پیشگیری از سرطان می باشد. امروز قصد داریم طرز تهیه آش هندی در پارسی دی به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم 

بلغور گندم۲ پیمانه
عدس۱ پیمانه
رشته ورمیشل۱ پیمانه
رب گوجه فرنگی۲ ق غذاخوری
پیاز۱ عدد
سیر۴ حبه
تخم گشنیز پودر شدهبه مقدار لازم
آب مرغ یا عصاره مرغبه مقدار لازم
فلفل سبز خرد شدهبه مقدار لازم
نمک، زردچوبه و ادویه کاریبه مقدار لازم

طرز تهیه آش هندی با بلغور و عدس

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا گندم و عدس را از شب قبل خیس کنید. پیاز و سیر را را بشورید. پیاز را روی تخته برش آن را نگینی خرد کنید. سیر را پوره کنید و مواد را کنار بگذارید. گندم و عدس از قبل خیس کرده را از صافی رد کنید تا آب آن خارج شود. سپس در قابلمه مناسب با حرارت بالا با مقداری آب بگذارید تا پخته شود. زمانی که مقداری نرم شد آب مرغ را به قابلمه اضافه کنید و حرارت را کم کنید. در صورت نداشتن آب مرغ از عصاره مرغ آماده استفاده کنید.

مرحله دوم: تفت مواد

در تابه مناسب پیاز های نگینی شده را با کمی روغن سرخ کنید تا طلایی و سبک شود. سپس فلفل سبز خرد شده را به همراه سیر و به پیاز اضافه کنید و تفت دهید. بعد از تفت دادن مواد رب گوجه فرنگی را به همراه ادویه و تخم گشنیز به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا رنگ رب باز شود و بوی ادویه ها آزاد شود. سپس مواد تفت داده شده را به قابلمه گندم و عدس اضافه کنید.

مرحله سوم: اضافه کردن ورمیشل

در این مرحله آب را در کتری یا چای ساز جوش کنید و ورمیشل ها را به همراه مقداری آب جوش به قابلمه مواد اضافه کنید و به مدت ۳۰ دقیقه اجازه دهید تا آش جا افتاده شود. در این مدت آش را هم بزنید تا ته نگیرد. بعد از جا افتادن آش آن را داخل ظرف مناسب بریزید و سرو کنید و نوش جان کنید.

فوت و فن های دستور پخت تهیه آش هندی

  1. می توانید از لیمو تازه داخل آش استفاده کنید.
  2. می توانید برای تزئین از جعفری و سبزیجات یا سبزی آشی استفاده کنید.
  3. می توانید برای تزئین روی آش از پیاز سرخ شده استفاده کنید.
  4. آش هندی دارای مزه تند و تیز می باشد، پس در ریختن فلفل دست و دلباز باشید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه