طرز تهیه کوبیده ماهی تابه ای لذیذ و خوش طعم در منزل مرحله به مرحله

طرز تهیه کوبیده ماهی

 

یکی از غذا های متفاوت و خوش طعم که بسیار لذیذ با گوشت ماهی درست می شود. کوبیده سالم یک غذای سالم و مقوی می باشد که به راحتی و سریع تهیه می شود. می توانید این غذا را هفته ای یکبار درست کنید تا از پروتئین و اسید های چرب امگا ۳ این وعده غذایی مفید  استفاده کنید. کوبیده ماهی را می توانید با ماهی مختلف تهیه کنید ولی ماهی هوور یا تن تیغ کمتری دارند و برای این غذا مناسب هستند. امروز قصد داریم در پارسی دی طرز تهیه کوبیده ماهی تابه ای را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم

ماهی هوور یا ماهی بدون تیغ۵۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
سیر۲ حبه
فلفل دلمه سبز۱ عدد
کره حیوانی یخ زده۷۰ گرم
زعفران دم کرده غلیظبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمزبه مقدار لازم

طرز تهیه کوبیده ماهی در ماهیتابه

مرحله دوم: آماده سازی ماهی

ابتدا ماهی دلخواه خود را خرد و تمیز کنید و بشورید و به صورت فیله ماهی در بیاورید. تمام تیغ ماهی را بگیرید. حالا ماهی را برای نیم ساعت داخل فریزر قرار دهید تا بتوانید به راحتی چرخ کنید. کره را داخل فریزر قرار دهید تا کاملا یخ بزند.

مرحله دوم: آماده سازی مواد

۲ عدد پیاز را پوست بگیرید و رنده کنید و آب آن را بگیرید. فلفل دلمه را نیز رنده ریز بزنید. می توانید فلفل و پیاز را داخل غذاساز بریزید و پوره کنید سپس مواد آب مواد حتما بگیرید.

مرحله سوم: چرخ کردن مواد

در ادامه گوشت ماهی را از فریزر خارج کنید. به همراه پیاز و سیر و فلفل دلمه و کره یخ زده و سیر داخل غذاساز یا چرخ گوشت ریخته و مواد را خوب میکس کنید. می توانید مواد را دو بار چرخ کنید تا خوب منسجم شود. حالا به مواد نمک و ادویه ها را اضافه کنید و مجدد برای نیم ساعت دیگر داخل فریزر قرار دهید تا مواد خودش را بگیرد.

مرحله چهارم : تهیه کوبیده ماهی

سیخ های مورد نظر را آماده کنید حالا می توانید از کباب زن استفاده کنید و یا یک کاسه آب یخ کنار دست خود قرار دهید و مواد را برداشته و به سیخ چوبی یا فلزی بزنید و به آن شکل دهید. داخل تابه مورد نظر کمی کره و روغن ریخته و سیخ ها را داخل تابه قرار دهید و با قلمو روی آن زعفران آب شده بزنید. بگذارید تا یک طرف کوبیده ماهی به راحتی سرخ شود سپس برگردانید و طرف دیگر را نیز سرخ کنید. سپس به همراه دورچین دلخواه سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کوبیده ماهی

  1. می توانید از سیخ چوبی یا فلزی کوچک استفاده کنید.
  2. افزودن سیر دلخواه است و یا می توانید از پودر سیر استفاده کنید.
  3. می توانید به دلخواه به مواد کمی سینه مرغ اضافه کنید تا انسجام بیشتری داشته باشد.
  4. می توانید کوبیده ماهی را روی زغال و یا داخل فر نیز تهیه کنید.
  5. می توانید از هر نوع ماهی دلخواه خود استفاده کنید. ولی بهتر است تیغ کمتری داشته باشد.

همچنین ببینید 

از
3
دیدگاه