طرز تهیه کوکو تره تبریزی خوشمزه و مجلسی با گردو و زرشک

کوکو تره , طرز تهیه کوکو تره , کالری کوکو تره با سیب زمینی

 

یکی از انواع کوکوهای خوشمزه و سالم ایرانی است که از نظر ظاهری شباهت زیادی به کوکو سبزی دارد. کوکوی تره در برخی شهرهای کشور به عنوان یک غذای مجلسی پرطرفدار به همراه گردو و زرشک طبخ می شود.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر کوکو تره تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقداری کمتر یا بیشتری کوکو تره تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی کوکو تره با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم

سیر۲ حبه
تره۸۰۰ گرم
گردو۵۰ گرم
تخم مرغ۴ عدد
زرشکبه مقدار لازم
روغن مایعبه مقدار لازم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه کوکو تره

ابتدا تره ها را پاک می کنیم و می شوییم و در آبکش قرار می دهیم تا آب آن خارج شود و سپس روی تخته آشپزخانه تره ها را ریز خرد می کنیم و در کاسه ای بزرگ می ریزیم. سیر ها را پوست می گیریم و آبکشی می کنیم و رنده ریز می کنیم و به تره می افزاییم.

تخم مرغ ها را جداگانه در پیاله ای می شکنیم و اگر سالم بودن داخل کاسه ای می ریزیم و روی آن ها نمک،فلفل سیاه می پاشیم و خوب هم می زنیم و به تره اضافه می کنیم.و نصف گردو ها را با چاقو خرد می کنیم

و یا اگر تمایل ندارید در لای دندان گردو را حس کنید آن را پودر می کنید و به مواد می افزایید و مواد را مخلوط می کنیم. تابه ای را روی حرارت کم قرار می دهیم و روغن داخل آن می ریزیم تا داغ شود سپس مایه کوکو را داخل روغن داغ می ریزیم

تا کمی خودش را گرفت باقیمانده گردو و زرشک را روی سطح کوکو می ریزیم و درب تابه را می گذاریم تا سرخ شود و سپس از وسط کوکو را نصف می کنیم و بر می گردانیم تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود. کوکو تره را در بشقابی می کشیم و با نان و گوجه فرنگی نوش جان کنید.

عکس از sanazsania

همچنین ببینید

کوکو شویدکوکو پیازچهکوکو اسفناجکوکو لوبیا سبز

از
39
دیدگاه