طرز تهیه زیتون و پنیر چاشنی ساده و خوشمزه برای انواع غذا و سالاد

طرز تهیه زیتون پنیر

 

یکی از انواع چاشنی ها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و می توانید در کنار انواع غذاهای و سالادها سرو کنید اما شاید این ترکیب به صورت آماده در مغازه یا فروشگاه ها وجود داشته باشد ولی خیلی راحت می توانید با چند قلم مواد خودتان در منزل این دیپ زیتون و پنیری را تهیه کنید. زیتون پنیری از ترکیب زیتون به همراه پنیر و ادویه ها و قارچ بلانچ شده و گاهی با گوجه خشک می باشد اما شما می توانید این ترکیب را در مهمانی ها و تولدهای خود تهیه کنید و یا می توانید در سینی فینگر فودهای خود نیز قرار دهید. اما تهیه زیتون خوب و مرغوب یکی از گزینه های مهم این چاشنی خوشمزه می باشد شما باید از زیتون درشت و خوشمزه استفاده کنید می توانید از زیتون های شور بسته بندی که با هسته و یا بدون هسته می باشند استفاده کنید یا خودتان در منزل زیتون دلخواه خود را بدون هسته کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه زیتون و پنیر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

زیتون بی هسته۱ پیمانه
قارچ۱۵ عدد
فلفل دلمه رنگی۱ عدد
پنیر فتا۲۵۰ گرم
روغن زیتونبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، آویشن، ترخون خشکبه مقدار لازم

طرز تهیه زیتون و پنیر برای سالاد و غذا

مرحله اول: بلانچ کردن قارچ

ابتدا قارچ ها را شسته و به دلخواه می توانید پوست روی قارچ را بگیرید و به اندازه کوچک اسلایس کنید حالا داخل یک قابلمه مقداری آب و نمک ریخته تا به جوش بیاد سپس قارچ ها را داخل قابلمه آب جوش انداخته و بعد از ۵ دقیقه داخل لگن آب و یخ قرار دهید تا خنک شود سپس داخل آبکش ریخته و بگذارید تا خشک شود.

مرحله دوم: آماده سازی زیتون و پنیر

در ادامه زیتون ها را خوب شسته و هسته آن را خارج کنید شما می توانید از ترکیب زیتون سبز با زیتون سیاه استفاده کنید و یا می توانید زیتون ها را به صورت اسلایس شده استفاده کنید. پنیر فتا را به شکل مکعبی خرد کنید و کنار بگذارید.

مرحله سوم: کبابی کردن فلفل دلمه

برای تهیه فلفل دلمه کبابی آن را داخل توری قرار دهید و روی گاز کباب کنید و یا می توانید در فر نیز قرار دهید قسمت سیاه و یا سوخته را گرفته و فلفل دلمه را به اندازه های یکسان خرد کنید.

مرحله چهارم: تهیه زیتون پنیری

حالا داخل یک کاسه همه مواد را با هم مخلوط کنید و ادویه ها را اضافه کنید و هم بزنید حالا داخل شیشه ریخته و روغن ریتون روی آن ریخته و درب آن را بسته و بگذارید بمدت ۲ روز در یخچال بماند و مزه ها به خورد هم برود سپس مصرف کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه زیتون و پنیر

  1. بهتر است این ترکیب یا چاشنی در یخچال بماند.
  2. از شیشه تمیز و استریل استفاده کنید.
  3. به دلخواه اگر ادویه ایتالیایی دارید می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه زیتون و پنیر چاشنی ساده و خوشمزه برای انواع غذا و سالاد
5 (100%) 1 votes