طرز تهیه ترشی پیاز با کلم قرمز رستورانی و خوشمزه و خوشرنگ گام به گام

دستور تهیه ترشی پیاز با کلم قرمز

ترشی پیاز با کلم قرمز

 

ترشی پیاز با کلم قرمز یکی از ترشی های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که شما می توانید در فصل پاییز و زمستان این ترشی خوشرنگ و عالی را تهیه کنید و برای مهمانی های خود استفاده کنید. برای رنگ بیشتر از کلم قرمز یا همان کلم بنفش استفاده شده است که هم باعث خوشرنگ شدن ترشی می شود و هم طعمی بی نظیری به این ترشی می دهد. این ترشی در دو مدل مختلف تهیه می شود، شما می توانید پیاز را پوست بگیرید و به صورت خلالی خرد کنید و یا به صورت درسته این پیاز ترشی خوشمزه قرمز رنگ را تهیه کنید و از خواص خوب پیاز در فصل سرما بهرمند شوید. امروز در پارسی دی طرز تهیه ترشی پیاز با کلم قرمز را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ترشی پیاز با کلم قرمز

  • پیاز قرمز ۱ کیلوگرم
  • کلم قرمز یا بنفش ۱/۲ عدد
  • سیر ۴ حبه
  • ترخون ۲ ساقه
  • سرکه به مقدار لازم
  • نمک به مقدار لازم

طرز تهیه تهیه ترشی پیاز با کلم قرمز رستورانی به صورت خلالی و درسته

مرحله اول: آماده سازی پیاز

ابتدا باید پیاز ها را پوست بگیرید و بشورید. سپس روی یک دستمال نخی قرار دهید و صبر کنید تا آب اضافه پیاز ها گرفته شود و بعد می توانید به صورت خلالی درشت خرد کنید و یا می توانید به صورت درسته این ترشی را تهیه کنید که اگر دوست دارید پیاز به صورت درسته استفاده کنید با کمک چقاو یک بعلاوه بالای پیاز ایجاد کنید.

مرحله دوم: آماده سازی مواد

در ادامه کلم قرمز را بشورید و داخل آبکش قرار دهید و صبر کنید تا خشک شود و بعد به صورت خلالی ریز خرد کنید و یا می توانید بله دلخواه رنده بزنید. سیر را پوست بگیرید و کمی خرد کنید. ترخون را برای خوش عطر شدن به این ترشی اضافه می کنید و اگر ندارید می توانید حذف کنید.

مرحله سوم: تهیه ترشی پیاز با کلم قرمز

در ادامه باید یک ظرف شیشه ای تمیز و استریل شده را بردارید و خشک کنید و یک لایه پیاز و کلم بفنش و سیر خرد شده ترخون بریزید و همین طور ادامه دهید تا ظرف کاملا پر شود و بعد روی مواد ۱.۵ ق غذا خوری نمک اضافه کنید و در انتها باید سرکه قرمز یا سرکه سفید روی مواد بریزید به طوری که روی پیاز ها را کاملا بگیرد. درب ترشی را خوب سفت کنید و روی آن یک پارچه انداخته و در جای گرم و تاریک قرار دهید و بعد از ۲ هفته این ترشی را میل کنید و بعد از باز کردن درب ترشی باید در یخچال قرار دهید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه ترشی پیاز با کلم قرمز رستورانی و خوشمزه

  1. اگر برای تهیه این ترشی عجله دارید می توانید پیاز خلالی شده و کلم را با سرکه و نمک بجوشانید و داخل شیشه بریزید تا زودتر برسد.
  2. استفاده از سرکه قرمز یا سفید به ذائقه خود بستگی دارد زیرا سرکه سفید کمی تند و تیز تر می باشد و سرکه قرمز ملایم تر است.
  3. از پیاز های سایز ریز استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
9
دیدگاه