طرز تهیه پاستا با استیک ساده و لذیذ با گوشت گوساله و سویا سس

طرز تهیه پاستا با استیک

 

یکی از انواع پاستا ها می باشد که با استیک تهیه می شود و فوق العاده خوشمزه و جذاب است و برای کسانی که طعم استیک را دوست دارند مزه بسیار خوبی دارد زیرا ترکیب پاستا دلخواه با گوشت گوساله مزه دار شده و گریل شده فوق العاده می باشد. اما پاستا یکی از غذاهای معروف ایتالیایی می باشد و جایگاه خاصی در این کشور دارد اما امروزه پاستاها در بیشتر کشورها تهیه می شوند و هر کشوری برای خودش یک نوع پاستا اختراع کرده زیرا سلیقه و ذائقه مردم هر منطقه متفاوت است و ما سعی کردیم این دستور را مطابق ذائقه ایرانی برای شما آماده کنیم تا بتوانید برای تنوع در تهیه پاستاها آن را طبخ کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه پاستا با استیک گوشت گوساله و سیر و سویا سس را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

گوشت استیکی۲۰۰ گرم
سیر۳ حبه
سویا سس۱/۲ پیمانه
عسل۱ ق غذا خوری
اسپاگتیبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه پاستا با استیک با فیله گوشت گوساله

مرحله اول: آماده سازی استیک

شما می توانید برای تهیه این استیک از گوشت مخصوص خرد شده که در فروشگاه ها موجود است استفاده کنید و یا خودتان در منزل گوشت را تهیه کنید. بهترین قسمت گوشت استیکی قسمت فیله گوشت گاو یا گوساله می باشد که دارای رگه چربی است سیرها را پوست بگیرید و رنده یا پوره کنید و داخل یک کاسه بریزید.

مرحله دوم: مرینت کردن استیک

سپس گوشت های خرد شده را به سیر اضافه کنید و به همراه آن سویا سس را اضافه کنید و بعد عسل و کمی فلفل سیاه اضافه کنید و هم بزنید و گوشت ها را برای ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مزه دار شود.

مرحله سوم: سرخ کردن استیک

در ادامه داخل یک تابه گریل یا معمولی کمی کره یا روغن بریزید و صبر کنید تا داغ شود سپس گوشت مزه دار شده را داخل تابه سرخ کنید دقت کنید بسته به ذائقه خود که چقدر دوست دارید استیک آبدار باشد و پخته شود آن را سرخ کنید.

مرحله چهارم: تهیه پاستا با استیک

داخل یک قابلمه مقداری آب ریخته و کمی روغن و نمک بریزید و صبر کنید تا به جوش بیاد سپس پاستا را داخل آب ریخته و صبر کنید تا نرم شود سپس آبکش کنید و کف قابلمه کمی روغن ریخته و گوشت استیکی را لا به لای اسپاگتی بریزید و برای ۵۰ دقیقه پاستا با استیک را دم بگذارید سپس با سالاد دلخواه سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت پاستا با استیک ایتالیایی

  1. نیازی به افزودن نمک به استیک نیست زیرا سویا سس خودش حاوی نمک است.
  2. سویا سس را می توانید از  فروشگاه تهیه کنید.
  3. به دلخواه می توانید از هر نوع اسپاگتی استفاده کنید.
  4. ترکیب گفته شده برای مرینت کردن استیک فوق العاده می باشد و عسل اصلا طعم آن را شیرین نمی کند بلکه برای بالانس کردن مزه ها می باشد.

همچنین ببینید

طرز تهیه پاستا با استیک ساده و لذیذ با گوشت گوساله و سویا سس
5 (100%) 1 votes