طرز تهیه خوراک ماهیچه گوسفندی مجلسی و ساده بدون رب با زعفران

دستور پخت خوراک ماهیچه

طرز تهیه خوراک ماهیچه

 

خوراک ماهیچه یکی از خوراک های بسیار مجلسی و ساده است که می توانید به روشی بسیار آسان آن را تهیه کنید. شما می توانید از ماهیچه گوسفندی برای تهیه این خوراک جذاب و خوشمزه استفاده کنید. روش پخت ماهیچه باید بدون افزودن آب زیاد باشد و با پیاز زیاد پخت شود تا طعم و مزه ای فوق العاده ای به خورد بگیرد. هر چقدر زمان پخت این غذا بیشتر باشد خوشمزه تر می شود. شما می توانید این خوراک جذاب را به همراه باقالی پلو یا زرشک پلو تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه خوراک ماهیچه گوسفندی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه خوراک ماهیچه گوسفندی

  • پیاز ۲ عدد
  • ماهیچه گوسفندی ۲ عدد
  • سیر ۴ حبه
  • چوب دارچین ۱ عدد
  • ادویه کاری ۱.۵ چای خوری
  • زعفران دم کرده به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه خوراک ماهیچه بدون رب به روش رستورانی

مرحله اول: تفت دادن پیاز

ابتدا پیاز ها را پوست بگیرید و خلالی درشت خرد کنید. سیر را نیز پوست بگیرید و پوره کنید و یا می توانید له کنید. داخل یک قابلمه مقداری روغن ریخته و پیاز را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا بوی خامی پیاز گرفته و کمی طلایی شود. در ادامه کمی آب اضافه کنید و پیاز را کم تفت دهید تا کاراملی شود و بعد سیر را اضافه کنید و تفت دهید  تا کمی عطر سیر بلند شود.

مرحله دوم: تفت دادن ماهیچه

در ادامه پیاز و سیر را از تابه خارج کنید و ماهیچه ها را داخل تابه قرار دهید و ماهیچه ها را با حرارت کم سرخ کنید تا کمی تغییر رنگ دهید و بعد مخلوط پیاز و سیر را به مواد اضافه کنید و کمی هم بزنید. سپس چوب دارچین را با ادویه کاری و فلفل سیاه و کمی زعفران اضافه کنید و مواد را تفت دهید تا عطر ادویه ها آزاد شود.

مرحله سوم: پخت ماهیچه

در ادامه ۱.۵ پیمانه آب جوش روی مواد بریزید و درب قابلمه را قرار دهید تا ماهیچه پخته شود. دقت کنید اصلا نباید از آب سرد استفاده کنید زیرا باعث دیر پز شدن ماهیچه می شود. بهتر است روی حرارت کم قرار دهید و هر چندگاهی چک کنید تا اگر آب مواد تمام شده بود کمی آب جوش اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه خوراک ماهیچه

بعد از گذشت ۳ ساعت چوب دارچین را از قابلمه خارج کنید و کمی زعفران نیز اضافه کنید. وقتی ماهیچه کاملا پخته شدند کمی نمک اضافه کنید و نمک غذا را اندازه کنید و برای ۱ ساعت دیگر بگذارید تا خوراک جا افتاده و آب اضافی آن تبخیر شود. به دلخواه در ۱ ساعت انتهای می توانید کمی گوجه خشک یا ذرت خرد شده نیز به مواد اضافه کنید. خوراک ماهیچه را داخل دیس سرو کشیده و به همراه نان یا پلو سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه خوراک ماهیچه زعفرانی بدون رب

  1. اگر از ابتدا نمک اضافه کنید باعث دیر پز شدن خوراک می شود.
  2. اگر عجله دارید می توانید از زودپز استفاده کنید.
  3. کاراملی کردن پیاز طعم فوق العاده ای به این خوراک می دهد.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه