طرز تهیه رولت شکلاتی یخچالی خانگی ساده با بیسکویت بدون فر

طرز تهیه رولت شکلاتی یخچالی

 

یکی از روش های تهیه رولت می باشد که نیازی به فر ندارد و خیلی سریع و راحت تهیه می شود و می توانید برای مراسمات مختلف و تولدها و شب یلدا و دورهمی خود این رولت یخچالی خوشمزه را تهیه کنید این رولت خوشمزه یخچالی با بیسکویت پتی پور یا کیک شکلاتی ساده تهیه می شود که می توانید خودتان یک شکلاتی ساده تهیه کنید یا دو الی سه بسته از کیک های حاضری و بسته بندی استفاده کنید و این رولت خوشمزه یخچالی را به آسانی تهیه کنید. این رولت طرز تهیه آسانی دارد و اگر طرفدار طعم شکلاتی هستید این رولت را حتما تهیه کنید. برای تزئین این رولت می توانید گاناش شکلاتی روی رولت بریزید و یا فقط با پودر پسته و مغزیجات دیگر تزئین کنید. امروز در پارسی دی رولت شکلاتی یخچالی با بیسکویت را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

بیسکویت پتی پور۲ بسته
شیر۱/۲ پیمانه
خامه صبحانه۱۰۰ گرم
پودر کاکائو۱ ق غذا خوری
شکلات تخته ای۱۰۰ گرم
خامه قنادی۲۰۰ گرم
ترافل یا پودر پستهبه مقدار لازم

طرز تهیه رولت شکلاتی یخچالی با بیسکویت بدون فر

مرحله اول: آماده سازی بیسکویت

برای اینکه رولت شکلاتی رنگ تیره ای داشته باشد بهتر است از بیسکویت کاکائویی استفاده کنید سپس آن ها را داخل غذاساز یا هر وسیله برقی که دارید پودر کنید و یا داخل نایلون ریخته و با گوشت کوب بکوبید تا پودر و یکدست شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن شیر و خامه

در ادامه شیر و خامه و پودر کاکائو را با هم مخلوط کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید تا حل شود نیازی به جوشیدن شیر و یا خامه نیست سپس مخلوط بدست آمده را روی بیسکویت پودر شده بریزید.

مرحله سوم: تهیه خمیر رولت یخچالی بدون فر

مواد را شروع به هم زدن کنید تا کاملا به خورد بیسکویت برود سپس شکلات تخته ای را خرد کنید و بن ماری کنید یعنی روی حرارت غیر مستقیم بخار آب قرار دهید تا ذوب شود شکلات را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یک خمیر منسجم و یکدست بدست بیاد.

مرحله چهارم: تهیه رولت شکلاتی یخچالی

حالا خمیر رولت بدست آمده را روی دو تا نایلون باز کنید خمیر باید به قطر نیم سانت به صورت مستطیل باز شود حالا خامه قنادی را که از قبل با همزن زدید و فرم گرفته روی خمیر رولت با کمک پالت پهن کنید و با کمک نایلون زیری آن را رول کنید سپس به مدت ۲ الی ۳ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد سپس با گاناش شکلاتی یا پودر کاکائو میوه ای دلخواه تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه رولت شکلاتی یخچالی خانگی ساده

  1. برای تهیه گاناش شکلاتی برای تزئین از کمی شکلات تخته ای به همراه خامه صبحانه استفاده کنید.
  2. خمیر رولت باید کاملا منسجم و یکدست باشد.
  3. به دلخواه می توانید برای مواد میانی از موز یا پودر نارگیل نیز استفاده کنید.
  4. اگر رولت شکلاتی یخچالی یک شب کامل در یخچال استراحت کند کاملا منسجم و سفت می شود.

همچنین ببینید  

از
5
دیدگاه