طرز تهیه رولت نسکافه ای بسیار خوشمزه و مجلسی با خامه قنادی

دستور پخت رولت نسکافه ای

طرز تهیه رولت نسکافه ای

 

رولت نسکافه ای یکی از انواع رولت ها می باشد و مخصوص کسانی است که طعم و مزه نسکافه و قهوه را دوست دارند و می توانید این رولت خوشمزه را برای مناسبت های مختلف مانند تولد یا شب یلدا و دورهمی ها تهیه کنید. رولت ها یک نوع کیک هستند اما با قطر کم که نیاز به پخت کوتاهی در فر دارند و بقیه زمان آماده شدن رولت در یخچال می باشد البته شما می توانید رولت نسکافه ای را مانند دیگر رولت ها و کیک ها روی گاز با کمک ماهیتابه دو طرفه تهیه کنید و یا می توانید خامه مابین رولت را نیز کمی با پودر نسکافه یا کاکائو تیره کنید اما برای داشتن یک رولت با کیفیت بهتر است تمام مواد را اندازه کنید تا در نهایت یک رولت خوشمزه و نرم داشته باشید. امروز در پارسی دی طرز تهیه رولت نسکافه ای با خامه قنادی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه رولت نسکافه ای

  • آرد ۱۰۰ گرم
  • تخم مرغ ۵ عدد
  • شکر دانه ریز ۹۰ گرم
  • روغن مایع ۶۰ گرم
  • پودر کاکائو ۱ ق سوپخوری
  • نسکافه ۲ ق سوپخوری
  • آب جوش ۱ ق سوپ خوری
  • وانیل پودری ۱/۸ ق چای خوری
  • خامه قنادی به مقدار لازم

طرز تهیه رولت نسکافه ای

مرحله اول: هم زدن تخم مرغ

ابتدا تخم مرغ ها را به همراه وانیل پودری و شکر داخل کاسه ریخته و با همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم بزنید البته این زمان بستگی به قدرت همزن شما نیز دارد وقتی مواد کرم رنگ و حجیم و کشدار شد کافی می باشد.

مرحله دوم: افزودن نسکافه

در ادامه پودر نسکافه را به همراه پودر کاکائو داخل یک کاسه ریخته و آب جوش را روی آن ها بریزید و هم بزنید سپس مایع بدست آمده را روی مخلوط تخم مرغ ها ریخته و کمی با لیسک هم بزنید تا مخلوط شود سپس روغن مایع را اضافه کنید.

مرحله سوم: پخت رولت نسکافه ای

آرد را طی ۲ مرحله روی مواد الک کنید و اضافه کنید و با لیسک در یک جهت مواد را فولد کنید سپس مایع رولت را داخل یک قالب مستطیل ۳۰*۴۰ ریخته و دوبار به زمین بکوبید تا یک دست و صاف شود نباید ناهمواری داشته باشد سپس در فر گازی از قبل گرم شده روی دمای ۲۰۰ درجه به مدت ۱۵ الی ۱۳ دقیقه با فن روشن بگذارید تا پخته شود سپس از فر خارج کنید.

مرحله چهارم: تهیه رولت و افزودن خامه

وقتی کمی خنک شد رولت را روی یک پارچه تمیز برگردانید و کاغذ رولت را پاره کنید و شروع کنید به آرامی با کمک پارچه زیرین رول کنید و برای ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید بعد از گذشت ۱ ساعت خامه قنادی را فرم دهید و به دلخواه به آن پودر کاکائو اضافه کنید و با کمک پالت روی رولت باز شده بزنید و به دلخواه کمی مغز گردو یا میوه دلخواه نیز بریزید و مجدد رولت را با خامه رول کنید سپس برای ۳ ساعت در فریزر یا برای چند ساعت در یخچال قرار دهید تا خوب منسجم شود سپس با چاقو اره ای برش بزنید. نوش جان.

نکات کلیدی در تهیه رولت نسکافه ای

  1. زمان پخت در فر بستگی به فر شما دارد نباید رولت زیاد در فر باشد وگرنه خشک می شود و رول نمی شود.
  2. بهتر است بعد از خارج کردن از قالب دور تا دور رولت را به اندازه نیم سانت با چاقو برش بزنید تا قسمت های خشک رولت جدا شود.
  3. برای فر برقی از دمای ۱۸۰ درجه استفاده کنید و اکر فر شما فن ندارد در انتها گریل را روشن کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه رولت نسکافه ای بسیار خوشمزه و مجلسی با خامه قنادی
5 (100%) 1 votes