طرز تهیه رولت شکلاتی خامه ای با روکش شکلات بدون فر مرحله به مرحله

طرز تهیه رولت شکلاتی

 

یکی از محبوب ترین ها می باشد که طعم و مزه آن را همه دوست دارند و در همه جای دنیا این رولت شکلاتی یا کاکائویی تهیه می شود. شما می توانید خامه وسط رولت را نیز با کمی پودر کاکائو مخلوط کنید تا رولتی کاملا شکلاتی داشته باشید. رولت ها کیک های اسفنجی هستند که نیاز به پف زیاد ندارد و داخل قالب های مستطیل پخته می شوند این رولت حدود ۵۰ سال پیش در آمریکا معرفی شد و می توان به طور دقیق گفت در سال ۱۹۶۲ توسط ادی مک کشف شد و انواع و اقسام مختلفی دارد و با همه نوع کرم و خامه سرو می شود. شما با رعایت چند نکته می توانید یک رولت شکلاتی بسیار خوشمزه را برای مهمانی و تولدهای خود تهیه کنید. امروز در پارسی دی رولت شکلاتی خامه ای با روکش شکلات بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

تخم مرغ۳ عدد
شکر۴ ق غذا خوری
وانیل۱/۲ ق چای خوری
پودر کاکائو۱ ق غذا خوری
آب جوش۲ ق غذا خوری
روغن مایع۲ ق غذا خوری
آرد۵ ق غذا خوری
بیکینگ پودر۱/۲ ق چای خوری
خامه قنادیبه مقدار لازم

طرز تهیه رولت شکلاتی خامه ای با روکش شکلات بدون فر

مرحله اول: هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر داخل کاسه ریخته و با دور تند همزن ۳ دقیقه بزنید تا تخم مرغ حجیم شوند و کرم رنگ شود سپس پودر کاکائو و آب جوش را داخل یک کاسه ریخته و هم بزنید تا پودر کاکائو رنگ باز کند سپس به مواد تخم مرغی اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله دوم: تهیه مواد رولت شکلاتی

در ادامه روغن مایع را نیز اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر هم بزنید تا مواد به خوبی یکدست شود، آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و دو بار الک کنید تا سبک شود سپس به مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا مایه یکدستی حاصل شود.

مرحله سوم: پخت رولت شکلاتی بدون فر و روی گاز

داخل یک ماهی تابه دو طرفه کاغذ روغنی قرار دهید و آن را کمی چرب کنید سپس مایه رولت را داخل تابه ریخته و سطح مواد را با لیسک صاف کنید سپس تابه را روی شعله پخش کن قرار دهید و به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید تا پخته شود سپس با خلال دندان چک کنید تا کاملا مواد پخته شود.

مرحله چهارم: استراحت رولت شکلاتی

بعد از پخت صبر کنید کمی خنک شود سپس روی سطح یک کاغذ روغنی انداخته و روی آن رولت را برگردانید و به آرامی کاغذ روغنی پشت آن را جدا کنید سپس کنارهای رولت را اگر خشک شده است با چاقو اره ای برش بزنید سپس روی نان رولت را روی یک پارچه ای تمیز قرار دهید و از عرض یا طول به دلخواه به آرامی شروع به رول کردن کنید سپس داخل همان پارچه به مدت ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا حالت بگیرد.

مرحله پنجم: تهیه رولت شکلاتی

بعد از گذشت ۱ ساعت به آرامی باز کنید و خامه قنادی زده شده را روی آن ریخته و با پالت صاف کنید سپس مجدد به آرامی رول کنید و برای ۱ ساعت دیگر داخل یخچال بگذارید سپس از یخچال خارج کنید و روی آن را با شکلات بن ماری شده و خامه قنادی و یا پودر قند تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت رولت شکلات ساده با خامه

  1. اگر تمام نکات گفته شده رعایت شود رولت شما اصلا خشک نمی شود و در حین رول شدن نمی شکند.
  2. شما می توانید از فیلینگ ها مختلف برای پر کردن رولت استفاده کنید.
  3. هم مواد حتما به دمای محیط برسند.
  4. می توانید تمام مراحل را در فر نیز انجام دهید و مواد را دو برابر کنید.

همچنین ببینید  

از
6
دیدگاه

  • زهرا ۲ سال پیش

    Sسلام سایتت عالیه لطفا یک قسمت مخصوص دستور سرآشپز از خوشمزگی ترینش در صفحه اصلی بزارین

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۲ سال پیش

      ممنون حتما

      پاسخ